Addictions

האם צריכת אלכוהול מעלה את הסיכון לסרטן שד? (Br J Cancer)

במאמר שפורסם במהלך חודש יוני בכתב העת British Journal of Cancer מדווחים חוקרים על נתונים חדשים מהם עולה כי בנשים בסיכון לסרטן שד צריכת אלכוהול מלווה בעליה משמעותית בצפיפות השד בבדיקת ממוגרפיה, בהשוואה לנשים בסיכון הנמנעות מאלכוהול.

מאחר וצפיפות ממוגרפית הינה גורם סיכון משמעותי לסרטן שד, החוקרים משערים כי הסיכון לסרטן שד עשוי לעלות בנשים השותות אלכוהול בכמות רבה.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הנתונים אודות למעלה מ-53,000 נשים שבדיות בגילאי 40-70 שנים, במטרה לבחון את הסיכון להתפתחות סרטן שד בתוך עשר שנים על-פי מדד Tyrer-Cuzick.

מהנתונים עולה כי ככל שצרכו אלכוהול בכמות רבה יותר, כך הצפיפות הממוגרפית הייתה גבוהה יותר בנשים עם הסיכון הגבוה ביותר לאחר עשר שנים, שהוא לפחות 5% לפי מודל Tyrer-Cuzick. נשים אלו היוו כ-15% מכלל הנשים שלקחו חלק במחקר.

בהשוואה לנשים בסיכון גבוה שנמנעו מאלכוהול, בנשים בסיכון גבוה ששתו 20-29.9 גרם אלכוהול ביום תועדה עליה אבסולוטית של 4.6 סמ”ר בנפח הצפיפות. באלו ששתו 30-40 גרם אלכוהול ביום תועדה עליה של 10.8 סמ”ר בנפח הצפיפות.

החוקרים זיהו עוד מגמה של עליה בצפיפות עם עליה בצריכת אלכוהול בנשים בסיכון נמוך, אך לא באלו בסיכון בינוני.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהנתונים עולה כי כ-85% מכלל הנשים יכולות לשתות בבטחה כוס אלכוהול אחת ביום, ללא עליה בצפיפות ממוגרפית או עליה בסיכון לסרטן שד.

Br J Cancer 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה