Addictions

שימוש יומי בחומרים אסורים נפוץ במתבגרים בארצות הברית (מתוך אתר SAMHSA)

לפי דו”ח חדש מטעם SAMHSA (Substance Abuse and Mental Health Services Administration) עולה כי בני נוער רבים בארצות הברית נוהגים כל יום לעשן, להשתמש במריחואנה ו/או לשתות אלכוהול.

מהדיווח עולה כי ביום ממוצע, קרוב למיליון בני נוער בארצות הברית בגילאי 12-17 שנים מעשנים סיגריות, כ-650,000 מעשנים מריחואנה וקצת פחות מ-500,000 שותים אלכוהול.

ממצאי הדו”ח שופכים אור על אופן השימוש בחומרים אסורים בקרב בני נוער בגילאי 12-17 שנים. ביום ממוצע:

·         7,639 שותים אלכוהול לראשונה.

·         4,594 משתמשים לראשונה בסמים אסורים.

·         4,000 מעשנים לראשונה מריחואנה.

·         3,701 מעשנים לראשונה סיגריות.

·         2,151 משתמשים לרעה במשככי כאבים לראשונה בחייהם.

על-בסיס נתוני TEDS (Treatment Episode Data Set) בחנו החוקרים כמה מתבגרים בגילאי 12-17 שנים קיבלו טיפול כנגד הפרעות שימוש בחומרים במהלך יום ממוצע. מספרים אלו כללו למעלה מ-71,000 טיפולים במרפאות חוץ, למעלה מ-9,302 טיפולים מחוץ לבית החולים ו-1,258 טיפולים במהלך אשפוז בבית החולים.

במונחים של פניות לחדרי מיון מצד מתבגרים בגילאי 12-17 שנים, ביום ממוצע, מריחואנה הייתה מעורבת ב-165 ביקורים, אלכוהול ב-187 ביקורים ושימוש לרעה במשככי כאבים, הנמכרים עם מרשם רופא או ללא מרשם רופא, היה מעורב ב-74 ביקורים.

נתונים אלו בנוגע למתבגרים שופכים אור על היקף השימוש בחומרים אסורים בחייהם של צעירים רבים ובני משפחתם. בעוד שמחקרים אחרים מעידים כי חלה התקדמות משמעותית בהפחתת צורות שימוש במספר חומרים אסורים בקרב מתבגרים בעשור האחרון, הדו”ח הנוכחי מעיד כי עדיין מדובר באוכלוסיה לא קטנה המצויה בסיכון.

מתוך אתר SAMHSA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה