Addictions

הערכת שתיית אלכוהול מופרזת בנשים (MMWR)

מדו”ח חדש מטעם ה-CDC (Centers for Disease Control and Prevention) עולה כי שתיית אלכוהול מופרזת (Binge Drinking) נפוצה בנשים ומתבגרות בארצות הברית, אך לעיתים קרובות אינה מוערכת נכונה.

לפי ה-CDC, שתייה מופרזת מוגדרת בנוכחות ארבע משקאות ומעלה, באירוע אחד. מהדו”ח עולה כי קרוב ל-14 מיליון נשים בארצות הברית שתו כמות אלכוהול מופרזת (מעל שש משקאות בכל פעם), שלוש פעמים בחודש.

השכיחות והחומרה הגבוהה ביותר של שתייה מופרזת 3.6 אירועים בחודש ו-6.4 משקאות באירוע דווחה מצד נשים בגילאי 18-24 שנים. עם זאת, השכיחות של שתייה מופרזת בנשים ובנות בבית ספר תיכון לא השתנתה דרמטית עם הגיל כ-20% מהבנות בתיכון, 24% מהנשים בגילאי 18-24 שנים ו-20% מהנשים בגילאי 25-34 שנים דיווחו על שתייה מופרזת.

החוקרים מסבירים כי שתייה מופרזת הינה בעיה חמורה ולא-מוכרת בקרב נשים ובנות, ומלווה במגוון סוגיות רפואיות, כולל אלימות, פציעה, מחלות המועברות במגע מיני והיריון לא-רצוי.

למרבה המזל, ישנם אמצעים יעילים למניעת מצבים אלו. הורים יכולים למנוע מבני הנוער לשתות אלכוהול ולהמשיך בכך; במדינות וקהילות יש קווים מנחים היעילים בהפחתת אירועי שתייה מופרזת, ועל רופאים וצוותים מקצועיים לשאול מטופלים אודות שתייה מופרזת, מאחר שייעוץ קצר עשוי להביא לשינוי משמעותי ולסייע במניעת התקדמות לשתייה מופרזת.

ב-CDC בחנו את הנתונים ממערכת Behavioral Risk Factor Surveillance System. הם גם בחנו את הנתונים מסקר Youth Risk Behavior Survey להערכת צריכת אלכוהול ושתייה מופרזת בקרב בנות בבתי ספר תיכוניים בכיתות י-יב’.

ההגדרה של שתייה מופרזת בסקר Youth Risk Behavior Survey עמדה על חמש משקאות ומעלה באירוע, ולא ארבעה משקאות ומעלה, כפי ששימש להערכת שיעורי ההימצאות בדו”ח הנוכחי.

השכיחות של שתייה מופרזת שפורטה בדו”ח הנוכחי מהווה תת-הערכה של השיעור האמיתי של צריכת אלכוהול מופרזת בנשים ובנות.

בשנת 2011, השכיחות הכוללת של שתייה מופרזת בנשים בגילאי 18 ומעלה בארצות הברית עמדה על 12.5%. השכיחות של שתייה מופרזת הייתה הגבוהה ביותר בנשים לבנות, לא-היספאניות, אך השכיחות וחומרת שתייה מופרזת הייתה דומה בכל הקבוצות האתניות.

שתייה מופרזת עלתה עם רמת ההכנסה במשק הבית והייתה הגבוהה ביותר בנשים עם הכנסה ביתית ממוצעת של 75,000 דולרים בשנה, או יותר.

בקרב בנות בבתי ספר תיכונים, בבנות היספאניות ולבנות לא-היספאניות תועדה השכיחות הגבוהה ביותר של שתייה מפרזת (22% בכל קבוצה).

צריכת אלכוהול בהווה עלתה גם היא עם השנים, כאשר כ-45% מהבנות בכיתה י’ ולמעלה מ-61% מהבנות בכיתה יב’ דיווחו על שתיית אלכוהול בהווה.

למעלה ממחצית מהבנות בבתי ספר תיכוניים שדיווחו על צריכת אלכוהול בהווה, דיווחו גם על צריכת אלכוהול מופרזת. שוב, ככל שעברו השנים, כך חלה עליה בשיעור הבנות שדיווחו על שתיית אלכוהול בהווה ועל שתייה מופרזת (45% בכיתה י’ וקרוב ל-62% בכיתה יב’).

MMWR. January 8, 2013

לידיעה במדסקייפ

הערת מערכת:

נציין כי אמנם מדובר בנתונים מארה”ב אך עושה רושם כי המגמות דומות בארץ.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה