Addictions

Acomplia של סנופי מציגה תוצאות מרשימות בהפחתת משקל וגמילה מעישון

תוצאות מבטיחות לתרופה החדשה של סנופי סינטבלו לגמילה מעישון והפחתת משקל (בו זמנית !) הנמצאת בהליכי פיתוח ובדיקות מתקדמים.

התרופה,( rimonabant (Acomplia® עובדת על מנגנון של חסימת חוסם ה-CB1 במערכת האדנוקנבינואידית של המוח, אשר אחראית על תחושת הרעב וגם קשורה להתמכרות לניקוטין. נראה שמערכת זו קשורה גם להתמכרות לאלכוהול.

שליטה וחסימה על מערכת זו גורמים איפוא להפחתת הצורך באכילה ועישון. במחקר שהוצג בכנס הבינ “ל של הקולג’ האמריקאי לקרדיולוגיה נחשפו תוצאות ראשונות של מחקר phase III של התרופה.

השתתפו במחקר 1,036 מטופלים הסובלים מהשמנת יתר (BMI בין 27 ל-40), ושומנים בדם אשר טופלו ברימונבנט במינונים של 5 מ”ג או 20 מ”ג וקבוצת פלצבו ואשר הונחו להפחית את צריכת הקלוריות ב-600 קלוריות ליום.

נקודת הקצה המרכזית שנבחנה הייתה הפחתת משקל. נקודות הקצה המשניות היו שיפור במדדי התסמונת המטבולית: יתר לחץ דם, כולסטרול, טריגלצרידים, רמות סוכר בדם.

לאחר שנת מעקב אחת נמצא שהקבוצה שטופלה ב-20 מ”ג הפחיתה 8.6 ק”ג במשקלה לעומת 2.4 ק”ג בקבוצת הבקרה. בנוסף, כמחצית מהמטופלים בקבוצת הטיפול ב-20 מ”ג הפחיתו יותר מ-10% ממשקל גופם, ו-73% מהקבוצה הפחיתו לפחות 5% ממשקל גופם.כמו כן בקבוצה זו פחת היקף המתניים ב-9.1 ס”מ, הפחתה משמעותית גבוהה יותר מאשר בקבוצת הפלצבו.

שיפור הושג גם במדדים המטבולים השונים בקבוצת הטיפול של ה-20 מ”ג: לעומת 53% שסבלו מסינדרום מטבולי בתחילת המחקר, בסופו נשארו עם סנדרום מטבולי רק 26% . 

מחקר שני על אותה תרופה בחן את השפעתה על גמילה מעישון. במחקר זה השתתפו 787 מעשנים שחולקו לקבוצה שקיבלה 5 מ”ג, 20 מ”ג ופלצבו.

קבוצת המטופלים עישנה בתקופת הבסיס ממוצע של 23 סיגריות ליום למשך תקופה של 11-24 שנים, ואופיינה כתלויית ניקוטין ברמה בינונית עד גבוהה ע”פ סולם פגרסטרון.

לאחר שנת מעקב אחת נמצא ששיעור הגמילה בקבוצת ה-20 מ”ג הגיע לרמה של 36%, לעומת 20% בקבוצת הפלצבו. במקביל, הקבוצה שטופלה ב-20 מ”ג הפחיתה 0.3 ק”ג בממוצע ממשקלה, לעומת 1.1 ק”ג עלייה במשקל בקבוצת הפלצבו.

ההפחתה במשקל נמצאה רק בקרב אלו שסבלו ממשקל יתר. על בסיס תוצאות מבטיחות אלה פועלת סנופי במרץ לזרז ולקדם את תהליך האישור והרישום של התרופה, וההערכה היא שהתרופה תהיה מוכנה לשיווק בתחילת שנה הבאה.

זהו אחד המוצרים המבטיחים בעלי הפוטנציאל הגדול מתוך רשימת התכשירים של סנופי הנמצאים בתהליך פיתוח והשקה לשוק.

התכשירים הבולטים הנוכחיים של סנופי כיום הם הפלויקס והקסטרל. לאחרונה הגישה החברה הצעת השתלטות עויינת על חברת אוונטיס, והנושא נמצא כעת בתהליך התדיינות, כשהמועד למימוש ופקיעת ההצעה הוא לקראת סוף אפריל.

בארץ פועלת סנופי באמצעות חברת בת ומנוהלת ע”י עליזה פרקש.

לדיווח ב-druginfo

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • תוצאות מבטיחות למשלב Naltrexone עם Bupropion לטיפול בהפרעת שימוש במתאפטמינים (Addiction)

    תוצאות מבטיחות למשלב Naltrexone עם Bupropion לטיפול בהפרעת שימוש במתאפטמינים (Addiction)

    מתן זריקה בשחרור ממושך של Naltrexone בשילוב עם טיפול פומי ב-Bupropion בשחרור ממושך (משלב NTX + BUPN) הדגים תוצאות מבטיחות בטיפול במקרים של הפרעת שימוש במתאפטמינים בדרגה בינונית או חמורה עם ירידה משמעותית בשימוש בתכשירים אלו, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Addiction. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי השימוש במתאפטמינים עלה ברחבי העולם, […]

  • ניתוח בריאטרי טוב יותר מתרופות ממשפחת אגוניסטים לקולטן GLP-1 בהפחתת הסיכון לתמותה (JAMA Network Open)

    ניתוח בריאטרי טוב יותר מתרופות ממשפחת אגוניסטים לקולטן GLP-1 בהפחתת הסיכון לתמותה (JAMA Network Open)

    לניתוח בריאטרי מטבולי יתרון הישרדותי על-פני תרופות ממשפחת אגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 (או Glucagon-Like Peptide) במבוגרים עם השמנת-יתר וסוכרת במשך עד עשר שנים, הבדל העשוי לנבוע מירידה גדולה יותר במשקל עם ההתערבות הניתוחית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש בראשות פרופ’ דרור דיקר מבית חולים השרון בישראל, אשר פורסמו בכתב העת JAMA Network Open. ברקע למחקר מסבירים […]

  • רמות הורמוני מין בדם והסיכון לתסמונת מטבולית (Front Endocrinol)

    רמות הורמוני מין בדם והסיכון לתסמונת מטבולית (Front Endocrinol)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Frontiers in Endocrinology עולה כי קשר בין מדד FEI (או Free Estradiol Index) מוגבר ובין סמני דלקת ומדדים מטבוליים בגברים בכל הגילאים ובנשים מבוגרות יותר, בעוד שרמות FAI (או Free Androgen Index) גבוהות יותר הדגימו קשר דומה בנשים מתחת לגיל 50 שנים. חוסר איזון ברמות הורמוני מין נקשרו עם התפתחות […]

  • תוצאות מבטיחות ל-Setmelanotide לטיפול בהשמנה היפותלמית (The Lancet Diabetes & Endocrinology)

    תוצאות מבטיחות ל-Setmelanotide לטיפול בהשמנה היפותלמית (The Lancet Diabetes & Endocrinology)

    במאמר שפורסם בכתב העת The Lancet Diabetes & Endocrinology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול ב- Setmelanotide למשך 16 שבועות הוביל לירידה עקבית במשקל הגוף ובתחושת הרעב בחולים עם השמנה היפותלמית. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין טיפולים מאושרים להשמנה היפותלמית, הפרעה הנובעת מנזק להיפותלמוס ומתאפיינת בעליה מהירה וחמורה במשקל הגוף, […]

  • שונות רבה במדד מסת הגוף מלווה בסיכון מוגבר להיארעות אי-ספיקת לב (J Am Heart Assoc)

    שונות רבה במדד מסת הגוף מלווה בסיכון מוגבר להיארעות אי-ספיקת לב (J Am Heart Assoc)

    במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the American Heart Association מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה קשר בין שונות רבה במדד מסת הגוף ובין סיכון מוגבר להיארעות אי-ספיקת לב. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אי-ספיקת לב הינה מחלה חמורה ששכיחותה מצויה במגמת עליה וכרוכה בתחלואה משמעותית ושיעורי תמותה מוגברים. השמנה הינה גורם סיכון […]

  • האם נטילת תוספי שמן דגים במהלך ההיריון מעלה את הסיכון להשמנה בצאצאים? (Am J Clin Nutr)

    האם נטילת תוספי שמן דגים במהלך ההיריון מעלה את הסיכון להשמנה בצאצאים? (Am J Clin Nutr)

    נטילת תוספי שמן דגים במהלך ההיריון מלווה בסיכון מוגבר לעודף-משקל בצאצאים בגיל עשר שנים, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת American Journal of Clinical Nutrition. עם זאת, לפחות בשלב זה הרושם הוא כי התועלת של תוספי שמן דגים במהלך ההיריון עולה על הסיכון האפשרי להפרעה במשקל. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ההמלצה הנוכחית לנשים […]

  • עליה בהיקף המותניים מלווה בסיכון גבוה יותר להתקפי אסתמה (BMC Public Health)

    עליה בהיקף המותניים מלווה בסיכון גבוה יותר להתקפי אסתמה (BMC Public Health)

    במאמר שפורסם בכתב העת BMC Public Health מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי כל עליה של 5 ס”מ בהיקף המותניים של מבוגרים עם אסתמה מלווה בעליה של 6% בסיכון להתקף אסתמה. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים זיהו קשר בין עליה במדד מסת גוף ובין אסתמה, אך הקשר בין השמנה בטנית […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה