Acne

הערכת הקשר בין אקנה ובין דיאטה עתירת סוכר ומוצרי חלב (J Acad Nutr Diet)

מבוגרים צעירים עם אקנה בדרגה בינונית-עד-חמורה דיווחו על צריכת מוצרי מזון בעלי אינדקס גליקמי גבוה יותר וכמות גדולה יותר של סוכר ומוצרי חלב, בהשוואה לאלו עם אקנה קלה מאוד, כך מדווחים חוקרים במאמר שפורסם במהלך חודש ינואר בכתב העת Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics.

החוקרים מדגישים כי יש עוד לאשר את הממצאים במחקרים מבוקרים, אך מהתוצאות המוקדמות עולה כי רופאים יכולים להוסיף שינויים תזונתיים להמלצות לטיפול באקנה.

מדגם המחקר כלל 248 מתנדבים בגילאי 18-25 שני, שדיווחו על דרגת החומרה של האקנה, הרגלי האכילה היומיים שלהם ואילו מוצרי מזון סברו כי גורמים להחמרה באקנה.

משתתפים עם אקנה בדרגה בינונית-עד-חמורה דיווחו על דיאטה בעלת ערך גליקמי גבוה יותר (עם ממוצע ערך גליקמי של 51.8 לעומת 49.6 באלו עם אקנה קלה ו-48.9 באלו ללא אקנה, p<0.001). חולים אלו דיווחו כי צרכו כמות סוכר רבה יותר (199 גרם ליום לעומת 56.4 גרם ליום באלו ללא אקנה, p<0.001) וכן שתו כמות חלב גדולה יותר (0.7 לעומת 0.3 כוסות) ואכלו יותר שומן טראנס (9.6 לעומת 2.4 גרם ליום) ושומן רווי (31 לעומת 15.6 גרם ליום).

אלו עם אקנה חמורה יותר דיווחו כי אכלו פחות דגים, בהשוואה לאלו ללא אקנה (0.2 לעומת 0.7 אונקיות). לא זוהו הבדלים בצריכת פירות וירקות.

לעיתים קרובות חולים טוענים כי שינויים בהרכב התזונה השפיע על האקנה שלהם. החוקרים נזהרו מקביעת קשר ישיר, אך המחקר תומך בתצפיות עליהן החולים כבר דיווחו. החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא, מאחר שלרוב תוצאות הסקירה, לא ברור אם תזונה עשויה לגרום או להשפיע על חומרת אקנה.

J Acad Nutr Diet 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה