כללי

האם שתיית תה קשורה לסיכון נמוך יותר לחלות בסרטן של דרכי המרה ואבנים בדרכי המרה ? (מתוך International Journal of Cancer)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת יוני של International Journal of Cancer, עולה כי שתיית תה מורידה סיכון לסרטן בדרכי המרה ואבני מרה בעיקר בנשים.

סרטנים של דרכי מרה הכוללים : גידול של כיס המרה וגידולים של צינורות מרה חוץ כבדיים ואמפולה של Vatter , הם נדירים אך פטליים ביותר.

מלבד אבני מרה לא ידוע על גורמים אטיולוגיים אחרים הגורמים לסרטן בדרכי המרה. מספר מחקרים אפידמיולוגים הציעו ששתיית תה, בעיקר תה ירוק, יכולה להגן בפני מגוון גידולים כולל גידולים גסטרו אינטסטינליים.

החוקרים בדקו את ההשפעות של צריכת תה על הסיכון לאבני מרה וסרטן בדרכי המרה. במחקר השתתפו 627 חולים עם סרטן בדרכי המרה, 1037 חולים עם אבני מרה ו-959 נבדקי ביקורת.

החוקרים אספו מידע על דמוגרפיה, גורמים רפואיים ותזונתיים ועל צריכת תה. צורכי תה הוגדרו כאלו ששתו לפחות כוס תה אחת ביום למשך לפחות חצי שנה. מתוך 959 הנבדקים בקבוצת הביקורת, 394 (41%) היו אי פעם שתייני תה.

בקרב נשים נמצא קשר בין שתיית תה וסיכון נמוך יותר משמעותית לסרטן כיס מרה (OR 0.56), לגידול בצינור המרה (OR 0.65) ולאבנים במרה (OR 0.73).

בקרב גברים הסיכון, שהוערך עבור גידולים בדרכי המרה ולאבני מרה, הקשור לצריכת תה היה מתחת ל-1.0, אך הוא לא היה משמעותי סטטיסטית. גברים ששתו תה נטו להיות עם מעשנים.

המנגנון הספציפי, שבו צריכת תה מגנה בפני גידול במערכת המרה, אינו ברור, אך הוא יכול לכלול מאפיינים אנטי דלקתיים ואנטי פרוליפרציה של הפוליפנולים בתה, בעיקר EGCG (epigallocatechin-3-gallate). יש צורך במחקרים נוספים על מנת “לשכפל” תוצאות אלה באוכלוסיות אחרות ולוודא מנגנונים הורמונלים ואחרים המעורבים.

Int J Cancer 2006;118:3089-3094

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה