כללי

האם יש לחטא מקלדות מחשב על בסיס יומי ? (מתוך Infection Control and Hospital Epidemiology)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת אפריל של Infection Control and Hospital Epidemiology, עולה כי חיטוי של מקלדות מחשב הוא אפקטיבי ויש לבצעו על בסיס יומי, אך לא יהיה צורך בכך אם הצוות הרפואי יעקוב אחר הנחיות שטיפת הידיים.

מחשבים נמצאים בכל מקום בסביבת מערכת הבריאות והוכח שהם מזוהמים במיקרואורגניזמים פתוגניים פוטנציאלים. יש למנוע את הסיכון של העברת פתוגנים ממקלדות המחשב לחולים על ידי הענות להנחיות הגיינת הידיים הנוכחיות. המחקר בוצע על מנת לקבוע את דרגת הזיהום המיקרוביאלי, את יעילות הדיסינפקטאנתים השונים ואת האפקטים התפקודים והקוסמטיים של הדיסינפקטאנתים על מקלדות המחשב.

החוקרים העריכו יעילות של שישה דיסינפקטאנתים שונים (3 כאשר כל אחד מכיל כלוריד, אלכוהול או פנול ו-3 אחרים המכילים אמוניום רבעוני) כנגד 3 מבחני אורגניזמים (oxacillin-resistant Staphylococcus aureus [ORSA], Pseudomonas aeruginosa, and vancomycin-resistant Enterococcus species). המחקר גם בדק את הנזק הפונקציונלי והקוסמטי למקלדות מחשב לאחר שימוש בדיסינפקטאנתים.

ביותר ממחצית המקלדות נמצאו סטפילוקוק קואגולז שלילי (100% מהמקלדות), diphtheroids (80%), זני Micrococcus (72%) וזני בצילוס (64%). פתוגנים אחרים שתורבתו היו ORSA (4% מהמקלדות), oxacillin-susceptible S. aureus (4%), vancomycin-susceptible Enterococcus species (12%) ו- nonfermentative Gram-negative rods (36%).

כל הדיסינפקטאנתים ואפילו קבוצת הביקורת של מים סטריליים היו אפקטיביים בהסרת או אינאקטיבציה של יותר מ-95% של מבחני הבקטריה, ללא נזק תפקודי או קוסמטי למקלדות לאחר 300 מעגלי חיטוי.

המידע שלנו מציע שזיהום מיקרוביאלי של מקלדות ניתן למניעה ושמקלדות יכולים לעברו חיטוי בהצלחה עם דיסינפקטאנתים. יש לחטא מקלדות על בסיס יומי, כאשר הם נראים מלוכלכים או כאשר הם התלכלכו בדם.

Infect Control Hosp Epidemiol. 2006;27:372-377

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה