כלכלת בריאות

האם טיפול ב- Pimecrolimus 1%יעיל גם ב- באטופיק דרמטיטיס כרונית בידיים?

Pharmacology and TreatmentOcclusive Treatment of Chronic Hand Dermatitis with Pimecrolimus Cream 1% Results in Low Systemic Exposure, Is Well Tolerated, Safe, and Effective An Open Study

Diamant Thaחia, Katrin Steinmeyera, Marie-Eve Ebelinb, Graham Scottc, Roland Kaufmanna

aDepartment of Dermatology and Venereology, J.-W. Goethe University School of Medicine, Frankfurt, Germany; bNovartis Pharma AG, Basel, Switzerland; cNovartis Horsham Research Centre, Horsham, UK

Address of Corresponding Author Dermatology 2003;207:37-42 (DOI: 10.1159/000070939)

רקע: משחת Pimecrolimus 1% , (או Elidel®, SDZ ASM 981) היא non-steroid inflammatory cytokine inhibitor חדשה , שיעילה בטיפול  באטופיק דרמטיטיס. החוקרים במחקר זה ניסוי להעריך את יעילות הטיפול באטופיק דרמטיטיס כרונית בידיים באמצעות משחת Pimecrolimus 1%. 

מטרת המחקר היתה לקבוע את ריכוז ה-Pimecrolimus  בדם, ולהעריך את היעילות, סבילות והבטיחות לאחר מריחת קרם Pimecrolimus 1% במטופלים עם אטופיק דרמטיטיס כרונית בידיים.

שיטות: במחקר גלוי תווית , לא מבוקר , pharmacokinetic , עם multiple-topical-dose, משחת ה- pimecrolimus  1% נמשחה פעמיים ביום על גב וכף היד (באזור נגוע ולא נגוע) בשתי הידיים.. לאחר מריחת הקרם בערב, מלבד ביום השמיני, הידיים נאטמו למשך הלילה. פרופיל פארמקו-קינטי מלא (ימים 1,8, ו-22) ,דרך הריכוז (ימים 3 ו-15) בדיקות גופניות, מדידות מעבדתיות וארועים חריגים נרשמו. היעילות נמדדה על פי ה-IGA ( ה-Investigators’ Global Assessment) , סימפטומים וסימני מפתח והערכה אישית כללית של המטופלים.

תוצאות: 12 מטופלים השלימו את המחקר. ברב המקרים (כ-73.6%)  ריכוז ה-pimecrolimus בדם נשאר מתחת לגבול הכימות  (0.1 ng/ml). הריכוז הגבוה ביותר שנצפה היה של 0.91 ng/ml והאזור המקסימלי תחת עקומת הזמן-ריכוז מ-0-12 שעות לאחר המינון היה של 7.6 ng/ml.. הטיפול היה נסבל בהחלט באופן מקומי וסיסטמטי. לא התרחשו ארועים חריגים חמורים; 4 מתוך 13 מטופלים הראו מספר כולל של 6 תופעות חריגות באזור מריחת הקרם: צריבה (4 מקרים) וגירוד (2 מקרים). לא נראו שינויים רלוונטיים קליניים שהיו קשורים לשימוש בתרופה. יעילות ברורה של הטיפול נראתה בכל שלושת שיטות ההערכה.  מצב המחלה ביום ה-22 השתפר ב-11(85%) מטופלים בהשוואה לתחילת המחקר. 

מסקנות: מריחה מקומית פעמיים ביום כטיפול באטופיק דרמטיטיס מתונה עד חמורה בידיים עם משחת pimecrolimus  1% מראה רמות נמוכות של pimecrolimus בדם, נסבלת בהחלט ובצורה טובה, ומראה יעילות ובטיחות.

למאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה