בית החולים השיקומי מדיקל קר חתם על הסכם לשירותי החלמת לב עם קופת חולים מכבי

מחלקת ההחלמה במדיקל קר מציעה טיפול אינטגרטיבי למטופל ובני משפחתו הכוללת השגחה רפואית וסיעודית 24/7. לפי ההסכם שנחתם, זכאים חברות וחברי מכבי, בהתאם לעמידה בתנאי הזכאות ובאמצעות טופס התחייבות לקבלת השירות במדיקל קר לאחר אירועי לב.

מחקר של בית חולים שערי צדק בירושלים אשר פורסם לאחרונה, מצא כי חלה עלייה של 35% בחודשי המלחמה הראשונים במספר התקפי הלב בישראל. הקשים והדחופים בשלושת חודשי המלחמה הראשונים, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. 94 מקרים של התקפי לב דחופים טופלו בחודשי המלחמה, לעומת 63 בלבד בתקופה המקבילה אשתקד.  ממצא נוסף מראה עלייה במספר הפונים ליחידה לטיפול נמרץ לב, מ-295 בתקופת המלחמה לעומת 261 בתקופה המקבילה אשתקד. עוד עולה מהנתונים שהייתה עלייה לא רק במספר התקפי הלב, אלא גם במספר המקרים של הפרעות בקצב הלב. זאת בשל הלחץ, המשפיע על התכווצות כלי הדם, עד כדי חסימה של אחד מעורקי הלב, שמוביל להתקף לב.

מרכזי החלמת הלב באיזור המרכז הוסבו למרכזי החלמת חיילים ופצועים ולכן חתמה קופת חולים מכבי, לראשונה מבין קופות החולים, על הסכם עם בית החולים השיקומי אינטגרטיבי מדיקל קר בבת ים. 

לפי ההסכם שנחתם, זכאים חברות וחברי מכבי, בהתאם לעמידה בתנאי הזכאות ובאמצעות טופס התחייבות לקבלת השירות במדיקל קר לאחר אירועי לב. יודגש כי יש לבדוק מראש אל מול נציגי מכבי עמידה בקריטריונים לקבלת השירות בהתאם להסכם שנחתם. מרכז החלמת הלב כולל כ- 35 מיטות, בשטח של 1250 מ”ר. עד היום נקלטו 35 מטופלים בשבוע, והמרכז עתיד לקלוט כ150 מטופלים בחודש, ומיועד למחלימים לאחר התקף לב, ניתוח לב, TAVI – החלפת מסתם אאורטלי בצנתור לב, השתלת קוצב לב דפיברילטור, צנתור התערבותי, אי-ספיקת לב בדרגה 2 או 3 ו/או ירידה בתפקוד חדר שמאל בחומרה בינונית ומעלה (LVEF קטן מ-35%.

איך מתבצע השיקום במחלקת שיקום לב?

מחלקת ההחלמה במדיקל קר מציעה טיפול אינטגרטיבי למטופל ובני משפחתו הכוללת השגחה רפואית וסיעודית 24/7. הצוות הרב מקצועי מורכב מרופאים בכירים, צוות סיעודי, עובדת סוציאלית, תזונאית ומדריכי פעילות גופנית. 

כל מטופל מקבל תוכנית טיפול אישית, המבוססת על שאלון מצבי אותו מילא באפליקציה ומפגש אינטייק שעבר עם פסיכותרפיסטית מוסמכת. התוכנית האישית כוללת תוכניות העשרה והדרכות מגוונות כמו גם טיפולים פרטניים (בתשלום מסובסד) בהתאמה למצבו של כל מטופל ועל פי בחירתו.

האפליקציה מאפשרת למטופל לעקוב אחר התוכנית האישית, לראות את התורים לטיפולים ולסדנאות שבהם הוא משתתף ולקבל חומרי תרגול והעשרה ישירות לטלפון הנייד שלו. בנוסף ניתן למדוד בשאלונים מתוקפי הלסינקי את ההתקדמות במצבו הרגשי. כל זאת, כדי לסייע  המטופלים ובני משפחותיהם לחזור לשגרה כמה שיותר מהר בכל מעגלי החיים. 

מוטי קפלון סמנכ”ל שיווק מדיקל קר: “בתקופה הנוכחית מטופלים רבים, המיועדים לשחרור חווים עדיין כאבים בעצימות גבוהה, מלווים חרדות ובמצב רגשי ירוד וזקוקים לסיוע וליווי רפואי ורגשי תומך. עם זאת, במיוחד עכשיו, עלה המחסור במקומות החלמה מתאימים במסגרת ההסדר עם הקופה. החתימה עם קופת חולים מכבי, תאפשר לחברי הקופה, בכפוף לעמידה בכללי הזכאות, להיעזר בשירותי ההחלמה לאחר ניתוחי לב ללא תשלום”.

מנהלת מערך רכש שירותים בתי חולים ומכונים במכבי תמר קליבנסקי: “אנו במכבי שמחים להמשיך ולהוביל בשירות הרפואי הניתן לחברות וחברי הקופה ולהציע לכ-2.7 מיליון חברינו בכל הארץ שירותים ראשוניים ובלעדיים. אנו מברכים על שיתוף הפעולה עם מדיקל קר ש מאפשר לחברי מכבי בהתאם לעמידה בתנאי הזכאות ע”י טופס התחייבות שיקום לב במרכז הרפואי שיקומי מדיקל קר. נמשיך להוביל ולספק את השירותים הרפואיים הטובים ביותר למען כלל חברינו”. 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה