הרגישות המוגברת ל-COVID-19 באלו עם הפרעות שינה (eClinicalMedicine)

קורונה corona
אנשים עם הפרעות שינה קיימות הראו רגישות מוגברת משמעותית ל-COVID-19, וכן סיכון מוגבר לאשפוז, תמותה ו-COVID ארוך, כך עולה ממאמר שפורסם ב-eClinicalMedicine

אנשים עם הפרעות שינה קיימות הראו רגישות מוגברת משמעותית ל-COVID-19, וכן סיכון מוגבר לאשפוז, תמותה ו-COVID, כך עולה ממטא-אנליזה שפורסמה ב-eClinicalMedicine, חלק מ-The Lancet Discovery Science. המטא-אנליזה זיהתה 48 מחקרים תצפיתיים שפורסמו בין אוקטובר 2023 למאי 2024, שכללו COVID-19 והפרעות שינה כגון דום נשימה בשינה (OSA), נדודי שינה, משך שינה לא תקין ועבודה במשמרות לילה. אוכלוסיית המחקר כללה 8,664,026 מבוגרים.

התוצאות העיקריות היו רגישות ל-COVID-19, אשפוז, תמותה ו-COVID ארוך. באופן כללי, נוכחות של הפרעות שינה קיימות הייתה קשורה לעלייה משמעותית בסיכון לכל אחת מהתוצאות הללו, עם יחסי סיכויים של 1.12, 1.25, 1.45 ו-1.36, בהתאמה.

בניתוחי תת-קבוצות, הקשר בין הפרעות שינה קיימות לרגישות ואשפוז גבוהים יותר היה גבוה יותר במבוגרים צעירים (מתחת לגיל 60) מאשר במבוגרים מבוגרים יותר (60 ומעלה), אך הסיכון למוות היה נמוך יותר במבוגרים צעירים עם הפרעות שינה מאשר במבוגרים מבוגרים יותר עם הפרעות שינה (OR 1.22 לעומת OR 2.07, בהתאמה). לגברים עם הפרעות שינה היה סיכון גבוה יותר לתמותה מ-COVID-19 מאשר לנשים עם הפרעות שינה.

החוקרים מצאו קשרים משמעותיים בין OSA לכל ארבע התוצאות העיקריות. משך שינה לא תקין היה קשור לסיכון מוגבר לרגישות ל-COVID-19, אשפוז ו-COVID ארוך. עבודה במשמרות לילה הייתה קשורה לסיכון מוגבר לרגישות ואשפוז ל-COVID-19, ונדודי שינה היו קשורים לסיכון מוגבר ל-COVID ארוך.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה