הבדלים בפרופיל הבטיחות של Deucravacitinib לעומת Apremilast לטיפול בפסוריאזיס (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Group for Research and Assessment of Psoriasis and Psoriatic Arthritis)

פסוריאזיס

מנתונים של מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) עולה כי כאשר ניתנים כקו-טיפול שני בחולים עם פסוריאזיס, טיפול ב-Apremilast (אוטזלה) מלווה בשיעור גבוה יותר של תופעות לוואי במערכת העיכול ובמערכת העצבים לעומת Deucravacitinib (סוטיקטו), אשר מצידו מלווה בשיעור גבוה יותר של תופעות לוואי עוריות.

להערכת האירועים החריגים על-רקע טיפול ב-Apremilast, מעכב PDE-4 פומי, לעומת Deucravacitinib, מעכב טירוזין קינאז 2, החוקרים אספו נתונים ממאגר Adverse Event Reporting System של מנהל המזון והתרופות האמריקאי.

סימנים לאירועים חריגים קובצו לפי הפרעות בעור ותת-עור, הפרעות במערכת העיכול, זיהומים והפרעות במערכת העצבים.

מהנתונים עולה כי זוהו 95,734 דיווחים אודות אירועים חריגים עם Apremilast ו-760 דיווחים אודות אירועים חריגים משנית לטיפול ב- Deucravacitinib, כאשר אירועים חריגים היו משמעותיים לאורך הזמן.

תופעות לוואי עוריות נפוצות יותר כללו הישנות פסוריאזיס ואקנה על-רקע טיפול ב-Apremilast ואודם וכוויה עורית משנית לטיפול ב- Deucravacitinib.

עוד עולה מהנתונים כי פריחה וגרד על-רקע Deucravacitinib, כמו גם כאב ראש משנית לדחק על-רקע Apremilast, היו נפוצים יותר בנשים לעומת גברים; כוויות עוריות על-רקע טיפול ב- Deucravacitinib היו נפוצות יותר בגברים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר עשויים לסייע לרופאים לבחור את הטיפול המתאים מבין אפשרויות הטיפול השונות בהתאם למאפיינים של חולים שונים.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Group for Research and Assessment of Psoriasis and Psoriatic Arthritis

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה