הסכם שיתוף פעולה בין ספרת הסוכרת בגליל למחוז צפון בכללית

נחתם הסכם שיתוף פעולה בין ספרת הסוכרת בגליל לכללית; מחוז צפון הוא המחוז הראשון שחתם על אמנת השותפות, שמטרותיה העיקריות: הפחתת מספר חולי הסוכרת שאינם מאוזנים והורדת מספר המטופלים שעוברים מטרום סוכרת לסוכרת.

מיזם ספרת הסוכרת בגליל , מיסודה של הפקולטה לרפואה של בר-אילן וקרן ראסל ברי, הוקם לפני שלוש שנים עם החזון של צמצום פערי התחלואה הקיצוניים בסוכרת בקרב תושבי הצפון. השבוע נחתם הסכם ראשון עם מחוז הצפון בכללית שמשמעו צעד גדול וחשוב בדרך למימושו של החזון.

בטקס חגיגי במעמד נציגי הכללית: מנהל מחוז צפון, ד”ר מרדכי דיין, עוזר סמנכ”לית קהילה, ד”ר עאוני יוסף, המנהל הרפואי של מחוז צפון, ד”ר טנוס כורזום ומנהל הכספים, אופיר אורן
וחברי ההנהלה של מיזם ספרת הסוכרת בגליל: המנהל, פרופ’ נעים שחאדה, סגנית המנהל, ד”ר סיון שפיצר, ומנהל התפעול, מרטין דאופהאוזן, נחתמה אמנת שותפות שמתמקדת בהרחבת הפעילות המשותפת שיעדיה הם הפחתת מספר חולי הסוכרת שאינם מאוזנים והורדת האחוז הגבוה של מטופלים שעוברים ממצב של טרום סוכרת לסוכרת.

פרופ’ שחאדה, מנהל ספרת הסוכרת פתח ואמר, “כללית היא קופת החולים הגדולה באזור אשר מטפלת ביותר מ70% מתושבי הצפון. לכם יש תפקיד מרכזי מאד בדאגה לבריאות תושבי הצפון. חתימת ההסכם היום משמעה תחילתו של עידן חדש עבור ספרת הסוכרת. את האתגר שלקחנו על עצמנו לא נוכל להגשים בלי השותפים שלנו, ביחד ניצור שינוי שיביא לשיפור בריאותם של תושבי האזור כולו”.
ד”ר מרדכי דיין מנהל מחוז צפון בכללית, בירך על חתימת ההסכם ואמר, “אני משוכנע ששיתוף הפעולה עם ספרת הסוכרת בגליל יעזור לנו לקדם את נושא הטיפול בסוכרת, לשפר באופן משמעותי את בריאות התושבים וישפיע על איכות החיים ותוחלת החיים של המטופלים בצפון. נשמח להמשיך ולקדם שיתופי פעולה נוספים”.

ד”ר עאוני יוסף, עוזר סמנכ”לית קהילה, ציין, “אני שמח שהגענו ליום הזה! נפעל ביחד בראייה ארוכת טווח, כדי לטפל גם באוכלוסייה הצעירה יותר כי אנחנו רואים שיש יותר ויותר אנשים
בגילאים 35-64 שמאובחנים במצב של טרום סוכרת”.

ד”ר טנוס כורזום המנהל הרפואי של מחוז צפון אמר, “יש לנו 26,000 חולים שמוגדרים היום טרום סוכרתיים! ואנחנו יודעים שהמספר הרבה יותר גבוה כי יש לא מעט שלא נבדקו ולא אובחנו עדיין. היעד שלנו הוא לעצור את העלייה בתחלואה בסוכרת בצפון”.

“יום מרגש במיוחד! ” סיכמה ד”ר סיון שפיצר, סגנית מנהל ספרת הסוכרת, “שתוף הפעולה פורץ הדרך הזה, יאפשר לנו יחד ליישם ולהטמיע תוכניות חדשות, מודלים חדשניים לשיפור בריאותם של תושבי הצפון בדגש על צמצום פערי הבריאות העצומים בסוכרת והשמנה”.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה