האם הרדמה בהנחיית EEG עשויה לסייע במניעת דליריום לאחר-ניתוח? (JAMA)

במחקר ENGAGES-Canada, בחולים תחת הרדמה בהנחיית EEG ובאלו תחת טיפול סטנדרטי במהלך ניתוח לבבי תועדו שיעורים דומים של דליריום לאחר ההתערבות הניתוחית, כך מדווחים חוקרים במאמר שפורסם בכתב העת JAMA.

מחקר ENGAGES-Canada הינו מחקר אקראי שכלל 1,140 חולים בגילאי 60 שנים ומעלה שעברו ניתוח לבבי בארבעה בתי חולים הקנדה. המשתתפים חולקו באקראי להרדמה בהנחיית EEG או טיפול סטנדרטי – זאת על-בסיס רמות מדדים המודינמיים וגזים באוויר ננשף.

התוצא העיקרי היה היארעות דליריום במהלך חמשת הימים הראשונים לאחר הניתוח.

מהנתונים עולה כי הרדמה בהנחיית EEG לא הפחיתה משמעותית את היארעות דליריום לאחר-ניתוח, בהשוואה לטיפול סטנדרטי, כאשר כ-18% מהחולים בכל קבוצה פיתחו סיבוך זה בעקבות ההתערבות הניתוחית.

מהמחקר עולה כי ייתכן וצמצום משך הזמן בו תועד דיכוי פעילות בתרשים EEG והפחתת מתן חומרי הרדמה נדיפים אינם משפיעים על תוצאות דליריום בקשישים לאחר ניתוח לבבי.החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה להבין טוב יותר מדוע עם מינון נתון של חומרי הרדמה בחלק מהחולים ישנה עדות לדיכוי פעילות חשמלית ובאחרים אין עדות לכך ומדוע החולים שרגישים יותר לדיכוי EEG בתגובה לחומרי הרדמה מפתחים דליריום לאחר-ניתוח בשכיחות גבוהה יותר.

JAMA, June 10, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה