האם ניתוח להגדלת שדיים עם שתלי סיליקון עלול להשפיע לרעה על גדילת העובר? (Clin Rheumatol)

במאמר שפורסם בכתב העת Clinical Rheumatology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בקרב נשים עם שתלי סיליקון בשדיים תועד סיכון גבוה ב-70% להגבלה בגדילת העובר במהלך ההיריון, המוגדרת כעליה במשקל המשוער או בהיקף הבטן המשוער של העובר מתחת לאחוזון העשירי לגיל ההיריון.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים רבים הראו כי שתלי סיליקון בשד עלולים להשפיע לרעה על הנקה, אך אין מידע רב אודות ההשפעה של שתלים אלו על התפתחות העובר. הם שמו לב כי באימהות רבות עם הפרעה בגדילת העובר תועדו מצבים דלקתיים, דוגמת שתלי סיליקון בשדיים או אבחנה של זיהום ג’יארדיה.

מחקר העוקבה נערך במרכז רפואי יחיד ובחן את שיעורי הימצאות מצבים דלקתיים בהריונות עם הפרעה בגדילת העובר ולחץ דם תקין. לאחר מכן, החוקרים סיווגו את הנשים לאלו עם שתלי סיליקון בשדיים ואלו ללא שתלים אלו, במטרה לקבוע אם לשתלים אלו השפעה על הופעת או חומרת הפרעה בגדילת העובר.

מדגם המחקר כלל 38 נשים, מהן 12 (32%) עברו ניתוח קוסמטי להגדלת שדיים 4-18 שנים לפני ההיריון. מחצית מהנשים עם שתלי סיליקון בשדיים ו-38% מאלו ללא שתלים אלו אובחנו עם זיהום בג’יארדיה. במחצית מהאימהות עם שתלי סיליקון וב-35% מאלו ללא שתלים אלו תועדו נוגדנים עצמיים.

מהנתונים עולה כי שתלי סיליקון בשדיים לוו בעליה של 70% בסיכון להגבלה בגדילת העובר לפני 32 שבועות הריון (רווח בר-סמך 95% של 1.2-2.5). יתרה מזאת, הפרעה בגדילת העובר אובחנה בשלב מוקדם יותר משמעותית של ההיריון בנשים עם שתלי סיליקון, בהשוואה לאלו ללא שתלים דומים: שבוע 27 (רווח בר-סמך 95% של 25-30) לעומת שבוע 30 (רווח בר-סמך 95% של 29-32).

עוד עולה מהתוצאות כי שתלי סיליקון לוו בעליה של פי שלוש בסיכון לעובר מתחת לאחוזון 3, אם כי הבדל זה לא היה מובהק סטטיסטית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מציעים כי הקשר בין מצבים דלקתיים, דוגמת שתלי סיליקון בשדיים, זיהום בג’יארדיה ונוגדנים עצמיים, עשוי לתרום לאי-ספיקה של השליה. שתי סיליקון בשדיים שהוכנסו למעלה מארבע שנים קודם לכן לוו בסיכון מוגבר להופעה מוקדמת של הפרעה בגדילת העובר.

יש להשלים מחקרים גדולים יותר במטרה לאשר את מצאי המחקר ולקבוע אם יש לכלול הפרעה בגדילת העובר כחלק מתופעות הלוואי האפשריות של שתלי סיליקון בשדיים.

Clin Rheumatol, Sep 2023

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • השמנה אימהית מלווה בסיכון למוות פתאומי של תינוקות (JAMA Pediatrics)

    השמנה אימהית מלווה בסיכון למוות פתאומי של תינוקות (JAMA Pediatrics)

    במאמר שפורסם בכתב העת JAMA Pediatrics מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי למעלה מ-5% מהמקרים של מוות פתאומי של תינוקות עשוי להיות קשור להשמנת-יתר אימהית. בארצות הברית מדווח בכל שנה על כ-3,500 מקרים של מוות פתאומי של תינוקות. לאחר מסעות פרסום בשנות ה-90 של המאה הקודמת שכללו המלצות על תנוחות שינה בטוחות […]

  • האם היסטוריה של סוכרת הריונית מעלה את הסיכון לתחלואה ותמותה בנשים עם סוכרת מסוג 2? (J Diabetes Complications)

    האם היסטוריה של סוכרת הריונית מעלה את הסיכון לתחלואה ותמותה בנשים עם סוכרת מסוג 2? (J Diabetes Complications)

    במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Diabetes and its Complications מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי היסטוריה של סוכרת הריונית אינה מלווה בסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם או תמותה מכל-סיבה בנשים עם סוכרת מסוג 2. במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון אם היסטוריה של סוכרת הריונית מלווה בסיכון מוגבר למחלת לב כלילית, […]

  • יולדת בסיכון גבוה שסובלת ממחלת TTP קיבלה טיפול באמצעות מולקולת ADAMTS13 בסורוקה

    יולדת בסיכון גבוה שסובלת ממחלת TTP קיבלה טיפול באמצעות מולקולת ADAMTS13 בסורוקה

    מחלת TTP מולדת ("ארגמנת של קרישה וחסר טסיות") היא הפרעת קרישה תרשתית נדירה בארעות של אחד למיליון,  שנוצרת בגלל מוטציה בגן של אנזים ADAMTS13 הגורמת לתהליך קרישה בלתי מבוקר בכלי דם קטנים, בעיקר במצבי דחק ביולוגים, כמו זיהום והריון. לאחרונה פותח טיפול חדש, מבוסס מולקולה מלאכותית של ADAMTS13 שניתן עד כה ל-4 נשים הרות בעולם, ומטופלת בסורוקה היתה הראשונה לקבל את הטיפול בארץ.

  • סגירה פרוצדורלית של Patent Ductus Arteriosus (PDA) בפגים: קווים מנחים (JPER)

    סגירה פרוצדורלית של Patent Ductus Arteriosus (PDA) בפגים: קווים מנחים (JPER)

    קווים מנחים חדשים מציעים כי סגירה טרנסקטטרית של Patent Ductus Arteriosus (PDA) עשויה להיות עדיפה על פני סגירה כירורגית בפגים עם פגות קיצונית הזקוקים להנשמה מלאכותית, כך פורסם ב-Journal of Perinatology. ד"ר ברזילי, עורך מדור נאונטולוגיה, משתף את המאמר ומוסיף מהערותיו.

  • הערכת כשל גדילה ותוצאות נוירולוגיות בפגות קיצונית (Journal of Perinatology)

    הערכת כשל גדילה ותוצאות נוירולוגיות בפגות קיצונית (Journal of Perinatology)

    כשל גדילה, כפי שבא לידי ביטוי בהיקף הראש בשחרור של ילודים עם פגות קיצונית, נמצא כקשור לתוצאות התפתחותיות והתנהגותיות בגיל שנתיים, כך פורסם ב- Journal of Perinatology ד"ר ברזילי, עורך מדור נאונטולוגיה, משתף את המאמר ומוסיף מהערותיו.

  • רמות אלבומין מסוכרר בדם בהיריון מוקדם מנבאות סוכרת הריונית (Diabetes Care)

    רמות אלבומין מסוכרר בדם בהיריון מוקדם מנבאות סוכרת הריונית (Diabetes Care)

    במאמר שפורסם בכתב העת Diabetes Care מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי ריכוז אלבומין מסוכרר בדם בהיריון מוקדם עשוי לסייע בחיזוי הסיכון לסוכרת הריונית. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הקשר בין ריכוזי אלבומין מסוכרר בדם בהיריון מוקדם ובאמצע ההיריון ובין הסיכון לאבחנה של סוכרת הריונית. החוקרים מדדו את ריכוזי אלבומין מסוכרר […]

  • אסתמה אימהית במהלך היריון והסיכון לאלרגיה ואסתמה בצאצאים (BJOG)

    אסתמה אימהית במהלך היריון והסיכון לאלרגיה ואסתמה בצאצאים (BJOG)

    במאמר שפורסם בכתב העת BJOG מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בקרב ילדים לאימהות עם אסתמה סיכון מוגבר להתפתחות מחלות אלרגיות. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי עדויות קליניות וקדם-קליניות מעידות כי חשיפה תוך-רחמית לאסתמה אימהית מלווה בסיכון מוגבר לאסתמה בצאצאים. עם זאת, לא ידוע אם אסתמה אימהית מעלה גם את הסיכון לאלרגיות […]

  • בדיקת סוכר בדם בצום בהיריון מתקדם עשויה לסייע כבדיקת סקר לזיהוי סוכרת הריונית בטרימסטר השלישי (BJOG)

    בדיקת סוכר בדם בצום בהיריון מתקדם עשויה לסייע כבדיקת סקר לזיהוי סוכרת הריונית בטרימסטר השלישי (BJOG)

    במאמר שפורסם בכתב העת BJOG מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בחלק מהנשים עם בדיקת סקר תקינה לסוכרת הריונית בטרימסטר הראשון והשני להיריון ישנה עדות להופעה מאוחרת של סוכרת הריונית לפי בדיקת סקר נוספת של סוכר בדם בצום בשבועות 32-34 להיריון, כאשר הסיכון למאקרוזומיה גבוה יותר משמעותית במקרים אלו. מטרת המחקר הנוכחי […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה