שילוב מעכב CGRP עם בוטוקס הדגים יעילות גבוהה לטיפול במיגרנה (מתוך הכנס השנתי מטעם AHS)

מיגרנה, כאב ראש

בחולים עם מיגרנה כרונית, טיפול משולב בנוגדן חד-שבטי לעיכוב CGRP  עם בוטוקס (Onabotuliniumtoxin A) עשוי לשמש כטיפול יעיל יותר מטיפול מונותרפי, ככל הנראה הודות למנגנון פעולה סינרגיסטי של שני התכשירים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Headache Society.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים הראו כי Onabotuliniumtoxin A מעכב באופן סלקטיבי סיבי C ללא-מייאלין, אך ללא השפעה על סיבי העברת תחושת כאב. טיפול במעכבי CGRP הוכח כיעיל במניעת הפעלת סיבי Aδ אך לא סיבי C.

לצורך המחקר הנוכחי בחנו החוקרים את הרשומות הרפואיות הממוחשבות של 194 חולים שטופלו במקביל בנוגדנים כנגד CGRP ו- Onabotuliniumtoxin A. מרבית המשתתפים (86.6%) היו נשים וטווח הגילאים נע בין 36 עד 65 שנים, כאשר בתחילת המחקר ממוצע ימי מיגרנה בחודש עמד על 28 ימים.

מספר ימי מיגרנה בחודש נבחן בשלוש תקופות זמן: שלושה חודשים לאחר טיפול מונותרפי במעכב CGRP או זריקות Onabotuliniumtoxin A, ושלושה חודשים לאחר טיפול משולב.

טיפול מונותרפי הפחית את ממוצע מספר חודשי של ימי דיכאון -28 ל-18.6, עם ירידה מובהקת סטטיסטית של 9.4 ימים. לאחר התחלת טיפול משולב, מספר חודשי של ימי מיגרנה ירד עוד מ-18.6 ל-12.1 ימים בחודש.

בסיכומו של דבר, טיפול משולב ב- Onabotuliniumtoxin A ומעכב CGRP הוביל לירידה של 15.8 במספר ימי מיגרנה בחודש. בנוסף, מרבית החולים (68%) דיווחו על ירידה של 50% ומעלה במספר ימי מיגרנה בחודש ו-46.4% דיווחו על ירידה של 75% במספר ימי מיגרנה בחודש, או יותר.

ממצאי המחקר הנוכחי מצטרפים לעדויות התומכות בטיפולים למיגרנה ועשויים לסייע בבחירת הטיפול המתאים לחולים.

מתוך הכנס השנתי מטעם AHS

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה