היעילות והבטיחות של Eptinezumab למניעת מיגרנה בחולים לאחר כישלון טיפול מונע קודם (Cephalalgia)

במאמר שפורסם בכתב העת Cephalalgia מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול ב-Eptinezumab (ואייפטי) לווה בירידה גדולה יותר במספר ימי מיגרנה בחודש ושיעורי תגובה גבוהים יותר מפלסבו בחולים עם מיגרנה לאחר כישלון טיפול מניעתי קודם.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מיגרנה הינה מחלה נוירולוגית מגבילה, המשפיעה לרעה על היבטי חיים רבים של החולים. מרבית החולים עדיין נדרשים לכישלון טיפולים מניעתיים ישנים יותר לפני קבלת החזר עבור טיפולים חדשים יותר במעכבי CGRP. במחקר DELIVER הוכח כי Eptinezumab מפחית את תדירות התקפי מיגרנה ומוביל לשיעורי תגובה גבוהים יותר בהשוואה לפלסבו בחולים לאחר כישלון 2-4 קווי טיפול מניעתי קודמים. כעת השלימו החוקרים ניתוח לפי תתי-קבוצות במטרה לקבוע את הקשר בין מאפיינים דמוגרפיים או קליניים ובין הבדלים בתגובה לטיפול.

החוקרים קבעו את הירידה בתדירות התקפי מיגרנה ואת שיעורי התגובה (כלומר, שיעור החולים שהשיגו ירידה של לפחות 50% ולפחות 75% בימי מיגרנה בחודש בהשוואה לתחילת המחקר) בכלל האוכלוסייה ובתתי-קבוצות שהוגדרו מראש לפי מין, גיל ותדירות מיגרנה (מיגרנה כרונית, מיגרנה אפיזודית, מיגרנה אפיזודית בתדירות גבוהה, מיגרנה אפיזודית בתדירות נמוכה), שימוש יתר בטיפול תרופתי, כאב ראש עקב שימוש יתר בתרופות וכישלון טיפול מונע קודם (2 או מעל 2 קווי טיפול).

התוצא העיקרי היה שינוי מתחילת המחקר במספר ימי מיגרנה בחודש לאחר 1-12 שבועות.

מהנתונים עולה כי Eptinezumab במינון 100 מ”ג ו-300 מ”ג הפחית את מספר ימי מיגרנה בחודש יותר מפלסבו לאורך 1-12 שבועות (4.8- ו-5.3- לעומת 2.1-, p<0.0001).

במרבית תתי הקבוצות, בחולים שטופלו ב- Eptinezumab תועדה ירידה גודלה יותר בימי מיגרנה בחודש מתחילת המחקר לאורך 1-12 שבועות, בהשוואה לחולים בזרוע הפלסבו, כאשר שיפור זה נותר או גדל לאורך שבועות 13-24.

באשר לשיעור החולים שהשיגו ירידה של לפחות 50% ו-75% במספר ימי מיגרנה בחודש, יחסי הסיכויים לעומת פלסבו היו לטובת Eptinezumab.

החוקרים מסכמים וכותבים כי באוכלוסיות עם מאפיינים דמוגרפיים וקליניים שונים, Eptinezumab יעיל בחולים עם מיגרנה וכישלון טיפול מניעתי קודם.

Cephalalgia, May 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה