חיסוני הקורונה מפחיתים סיכון לזיהום חוזר ולהופעת מחלה קשה (Frontiers in Medicine)

קורונה
מחקר חדש הראה כי חיסוני ה-COVID-19 הפחיתו סיכון להדבקה חוזרת בהשוואה למטופלים עם חסינות טבעית בלבד

מחקר חדש, שהתבסס על נתונים של יותר מ-18 מיליון אנשים ברחבי העולם, הראה כי חיסוני ה-COVID-19 הפחיתו את הסיכון להדבקה חוזרת ואת הסיכון להופעת מחלה קשה בהשוואה למטופלים עם חסינות טבעית בלבד.

החוקר הראשי של המחקר, ד”ר למברטו מנזולי, מנהל בית הספר לבריאות הציבור של אוניברסיטת בולוניה, איטליה, אמר כי “הממצאים מאשרים שבקרב המטופלים שהחלימו וקיבלו שתיים או שלוש מנות חיסון יש סיכון נמוך ב-50% עד 60% להדבקה חוזרת בהשוואה לאלה שלא חוסנו”. בהמשך הוסיף כי “ממצאים אלה עשויים להשפיע על מדיניות השליטה במגיפה”.

המחקר פורסם בכתב העת Frontiers in Medicine ב-9 בנובמבר 2022.

במחקר זה, מחלה קשה הוגדרה כמחלה הדורשת אשפוז ללא צורך ביחידה לטיפול נמרץ, ומחלה קריטית הוגדרה כזו הדורשת אשפוז ביחידה לטיפול נמרץ או כגורמת למוות.

המחקר גם בדק את ההבדל בחומרת המחלה בין זני הקורונה השונים, כמו גם את ההבדל בין מטופלים שקיבלו מספר שונה של מנות חיסון.

תוצאות המחקר הראו כי למטופלים שקיבלו פרוטוקול חיסונים מלא היה סיכון נמוך ב-55% להדבקה חוזרת, בהשוואה למטופלים שקיבלו פרוטוקול חיסונים חלקי, להם היה סיכון נמוך ב-42% (זאת לעומת מטופלים שלא חוסנו כלל).

כמו כן, החוקרים מצאו כי בקרב המחוסנים היה סיכון נמוך ב-60% להדבקה חוזרת במהלך גל הדלתא לעומת 42% במהלך גל האומיקרון. עם זאת, דרושים מחקרים נוספים בכדי לאפיין את ההשפעה ארוכת הטווח של חיסוני הקורונה, במיוחד כנגד זני וירוס חדשים.

לכתבה ב-Medscape

1 תגובה

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה