בתי המרקחת וקופות החולים מתריעים על מחסור בתרופות (YNET)

אתרי החדשות בארץ מדווחים על מחסור חמור בתרופות. לפי הדיווחים השונים, בתי המרקחת וקופות החולים מתריעים מפני חסור חמור בעשרות תרופות, ביניהן, אקמול, אטופן, נקסין ומוסקול.  בכתבה ב-YET מובאים דבריו של דוד פפו, יו”ר הסתדרות הרוקחים, שאומר שיש חוסרים בבתי המרקחת בתרופות אקוטיות. לדבריו, המחסור איננו חדש ומורגש מאז התפרצות מגיפת הקורונה, והתראות על כך נשלחות באופן קבוע למשרד הבריאות, שמלאי התרופות בארץ והפיקוח עליו נמצאים באחריותו. יו”ר ההסתדרות מצייין כי החוסרים מורגשים לרוחב כל חברות התרופות.
משרד הבריאות אומר בתגובה כי מדובר במחסור זמני בקפליות אקמול, וכי אין חוסר בטבליות אקמול, וכי מלאי הקפליות אמור להתחדש במהלך השבוע. המשרד קורא לרוקחים להציע למטופלים את החלופות הקיימות לכל התרופות הנמצאות במחסור, ולרופאי קופת חולים לוודא שירשמו מרשמים לתכשירים הנמצאים במלאי. לפי ההודעה שפורסמה ב-YNET, משרד הבריאות טוען כי בחלק מן המקרים חברות התרופות לא עדכנו בזמן על מחסורים צפויים ולכן החוסר לא פורסם לציבור, וכי בכל מקרה האחריות למלאי מוטלת על חברות התרופות.
בYNET מובאת גם תגובת חברת טבע, שמסרה על עיכובים בהספקות לוגיסטיות אך שאלה צפויים להפתר בהקדם. החברה מוסרת שהיא עושה כל מאמץ אפשרי כדי להתמודד עם חוסרים ולהבטיח חזרת תרופות לשוק מהר ככל הניתן. בדומה למשרד הבריאות, החברה פרסמה כי אין מחסור בטבליות אקמול, וגם הקפליות חזרו למלאי ויגיעו לבתי המרקחת בימים הקרובים.
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה