היענות גבוהה לטיפול תרופתי לאיזון יתר לחץ דם מפחיתה את הסיכון לאירועים וסקולאריים ונפילות לאחר אירוע מוחי (Hypertension)

הקפדה על היענות גבוהה לטיפול תרופתי לאיזון לחץ הדם לאורך שישה חודשים לאחר אירוע מוחי מלווה בסיכון מופחת לסיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים ונפילות, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Hypertension.

אין נתוני עולם-אמיתי רבים אודות ההגנה של תרופות לאיזון לחץ דם מפני סיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים לאחר אירוע מוחי. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הקשר בין היענות לטיפול תרופתי לאיזון לחץ דם ובין היארעות סיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים ונפילות עם צורך באשפוז לאחר אירוע מוחי.

מחקר העוקבה הרטרוספקטיבי כלל מבוגרים עם ניפוק חדש של תרופות לאיזון לחץ דם לאחר אירוע מוחי איסכמי חד באוסטרליה בין 2012 עד 2016. תיעוד ניפוק תרופות שימש להערכת היענות לטיפול בהתאם לשיעור הימים המכוסים במהלך ששת החודשים הראשונים לאחר אירוע מוחי. התוצאים שנבחנו בין 6 ו-18 חודשים לאחר השחרור מבית החולים כללו את שיעור הסיבוכים הקרדיווסקולאריים המג’וריים (תוצא משולב של תמותה מכל-סיבה, הישנות אירוע מוחי או תסמונת כלילית חדה) ונפילות שדרשו אשפוז.

מדגם המחקר כלל 4,076 חולים (גיל חציוני של 68 שנים, 37% נשים), כאשר ב-58% מהם דווח על כיסוי תרופתי לאורך 80% ומעלה מהימים שישה חודשים לאחר השחרור מבית החולים. במהלך 12 החודשים לאחר מכן, 360 חולים (9%) אובחנו עם סיבוך קרדיווסקולארי מג’ורי וב-337 חולים (8%) דווח על נפילה עם צורך באשפוז.

לאחר התאמה בין הקבוצות, החוקרים מצאו כי בקרב חולים עם שיעור ימים מכוסים ע”י טיפול תרופתי של 80% ומעלה תועד סיכון מופחת לסיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים (יחס סיכון של 0.68, רווח בר-סמך 95% של 0.54-0.84) ונפילות עם צורך באשפוז (יחס סיכון של 0.78, רווח בר-סמך 95% של 0.62-0.98), בהשוואה לאלו עם שיעור ימים מכוסים קטן מ-80%.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מדגישים את החשיבות של הקפדה על טיפול תרופתי לאיזון לחץ דם בחולים לאחר אירוע מוחי. יש לעודד את החולים להקפיד על הטיפול התרופתי על-מנת להביא להשיג את התוצאות הטובות ביותר לאחר אירוע מוחי.

 

Hypertension, Nov 4, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה