כותרת עליה משמעותית במצוקה נפשית בבני נוער (הודעת כללית)

clalit

עלייה משמעותית בילדים ובני נוער שחווים מצוקה נפשית. כללית משיקה שירות “התערבות במשבר”: טיפול און-ליין לילדים ונוער החווים משבר ונדרשת התערבות מקצועית קצרה ומהירה.

מגפת הקורונה השפיעה מאד על מצבם הנפשי של הילדים והנוער. מנתוני כללית עולה כי בין השנים 2019 –2021 נרשמה עלייה של כ 20% בצריכת תרופות נוגדות דכאון וחרדה בקרב קטינים. עוד עדות למצוקה היא עליה במספר הפניות לשירותי בריאות הנפש בכללית, ועליה של כ- 10% בביקורים של מטופלים עד גיל 18 אצל פסיכולוגים, עו”ס, פסיכיאטרים ובמרפאות בריאות הנפש בכללית.

לאור המצב, כללית רואה חשיבות עליונה לאפשר התערבות מהירה בעת משבר חדש בילדים. “התערבות במשבר” הוא מסלול שירות חדש להתערבות קצרה וממוקדת, באופן מקוון, להפחתת המתנה מיותרת.

סיגל סידליק אלון, פסיכולוגית ארצית בכללית “מספר הפניות לשירותי בריאות הנפש גדלו מאוד בשנתיים האחרונות והתערבות מהירה וממוקדת יכולה למנוע התפתחות הפרעות נפשיות חמורות ומשמעותיות בהמשך. ברגעי משבר, במיוחד אצל ילדים, מתן מענה מהיר כשהבעיה רק החלה ימנע הידרדרות והחמרת המצב. זה משמעותי כדי לחבור לכוחות של הילדים וליכולת שלהם להתגבר ולהתמודד עם המצב ולהיעזר בתמיכת ההורים. מענה מיידי ומהיר חשוב כדי לסייע לחזרה יחסית מהירה לשגרה”.

מדובר בשירות הניתן על ידי צוותי טיפול מקצועיים המספקים מענה מהיר און-ליין לילדים ובני נוער במשבר פתאומי. אם הופיע לאחרונה שינוי בהתנהגות או במצב הרוח, למשל דיכאון, הסתגרות, חרדות והימנעות מפעילות חברתית, כדאי להתייעץ עם רופאי הילדים האם ניתן להיעזר בשרות “התערבות במשבר”.
הטיפול יינתן על ידי פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ופסיכיאטרים לילדים, באופן מקוון, פעם או פעמיים בשבוע, במשך 3-10 פגישות.
מטרת השירות החדש היא להנגיש מענה למקרים שאפשר להסתפק בהתערבות ממוקדת וקצרה, שתיתן מענה מהיר ויעיל למצוקה של הילדים. השירות לא מיועד למענה טיפולי כשמדובר במשבר מתמשך הדורש טיפול ממושך, אותו ניתן לקבל במרפאות ובמסלולי השירות האחרים.

למידע על השירות לחצו כאן בבקשה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה