מנת בוסטר של חיסון כנגד COVID-19 יעילה בחולי לופוס (Lancet Rheumatol)

בחולים עם לופוס תועד שיפור בתגובה הסרולוגית לאחר מנת דחף של חיסון כנגד קורונה, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת The Lancet Rheumatology ונאספו במהלך גל אומיקרון BA.1 בניו-יורק.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את היעילות הקלינית של חיסונים באוכלוסייה בסיכון גבוה של חולי לופוס, בפרט לבחון את התועלת של מנת דחף נוספת. גל אומיקרון BA.1 בעיר ניו-יורק סיפק הזדמנות לבחון את יעילות החיסון בתנאי עולם-אמיתי.

להערכת היעילות והתגובה לחיסון כנגד COVID-19 בחולים עם לופוס שקיבלו סדרה ראשונית של שתי מנות חיסון ואלו שקיבלו מנה שלישית, עם דגש במיוחד לתקופת גל אומיקרון בניו-יורק. החוקרים התמקדו בחולים בגילאי 18 שנים ומעלה, שענו על קריטריוני ה-American College of Rheumatology, Systemic Lupus International Collaborating Clinics או ה-European League Against Rheumatism/ACR וקיבלו שתי מנות חיסון מבוסס רנ”א שליח או מנה אחת של חיסון מבוסס-וקטור.

מדגם המחקר כלל 163 משתתפים, מהם 125 קיבלו מנת דחף. מבין המשתתפים שקיבלו מנת דחף, 28 (22%) פיתחו זיהום לאחר החיסון, זאת בהשוואה ל-16 חולים (42%) שלא קיבלו מנת דחף. מבין כלל 44 הזיהומים שהתפתחו לאחר החיסון, רק שניים אירעו לפני תחילת גל אומיקרון.

המחקר כלל עוד נתונים סרולוגיים אודות 57 חולים לאחר משטר חיסון ראשוני ולאחר מנת דחף. בחולים אלו, חציון טיטר הנוגדנים לאחר ממוצע של 30.2 ימים עמד על 397 יחידות/מ”ל ועל 1,036 יחידות/מ”ל לאחר 44.7 ימים, בממוצע. החוקרים מדווחים כי לא זוהה קשר בין טיטר הנוגדנים לאחר מנת הדחך ובין הסיכון להתפתחות זיהום לאחר השלמת החיסונים.

המסר העולה מהמחקר הוא כי חיסונים כנגד COVID-19, עם או ללא מנת דחף נוספת, עדיין מספקים הגנה טובה כנגד התפתחות COVID-19 בדרגה חמורה. למנת החיסון הנוספת היה ערך מוסף עם הגנה מוגברת מפני זיהום קורונה ולכן קבלת מנת בוסטר כנגד קורונה מומלצת מאוד בחולי לופוס, המצויים בסיכון מוגבר לסיבוכי המחלה.

 

Lancet Rheumatol, 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה