הערכת התועלת של הוספת Bevacizumab לטיפול ב-Erlotinib בחולים עם סרטן ריאות מתקדם מסוג NSCLC עם מוטציית EGFR (מתוך BMJ Open)

במאמר שפורסם בכתב העת BMJ Open מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי משלב Eroltinib עם Bevacizumab לטיפול בחולים עם סרטן ריאות מתקדם מסוג NSCLC (Nonsmall Cell Lung Cancer) עם מוטציות EGFR לווה במשך הישרדות ללא-התקדמות מחלה ארוך משמעותית, בהשוואה לטיפול ב-Erlotinib בלבד, אך הטיפול המשולב לא הביא להארכת ההישרדות הכוללת.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי משלב Bevacizumab עם Erlotinib עשוי לשמש כמשטר הטיפול הסטנדרטי בחולים עם NSCLC מתקדם עם מוטציית EGFR. כעת הם ביקשו לבחון את היעילות והבטיחות של משלב Bevacizumab עם Erlotinib בחולים אלו.

החוקרים השלימו סקירה שיטתית ומטה-אנליזה וערכו חיפוש במאגרי PubMed, Embase, Web of Science ו-Cochrane Library וכללו מחקרים אקראיים ומבוקרים, אשר פורסמו בשפה האנגלית, להערכת היעילות של משלב Bevacizumab עם Erlotinib לעומת טיפול מונותרפי ב-Erlotinib בחולים עם NSCLC מתקדם עם מוטציית EGFR.

התוצאים העיקריים שנבחנו כללו את ההישרדות הכוללת, הישרדות ללא-התקדמות, שיעורי תגובה אובייקטיבית ואירועים חריגים.

מטה האנליזה כללה ארבעה מחקרים אקראיים ומבוקרים עם 775 חולים שנכללו בניתוח להערכת ההישרדות ללא-התקדמות, הישרדות כוללת ושיעורי תגובה אובייקטיבית (387 חולים בזרוע Bevacizumab עם Erlotinib ו-388 חולים בזרוע הטיפול ב-Erlotinib בלבד).

בהשוואה לטיפול ב- Erlotinibבלבד, הטיפול המשולב לווה בהישרדות ללא-התקדמות שהייתה ארוכה יותר משמעותית (יחס סיכון של 0.59, p<0.00001), אך ללא הבדלים בהישרדות הכוללת (יחס סיכון של 0.95, p=0.59) או בשיעורי תגובה אובייקטיבית (יחס סיכויים של 1.25, p=0.19).

החוקרים בחנו את האירועים החריגים ב-776 חולים ומדווחים כי הטיפול המשולב לווה בהיארעות גבוהה יותר משמעותית של שלשול (51% לעומת 43%, p=0.006), אירועי דמם (41% לעומת 20%, p=0.03), פרוטאינוריה (25% לעומת 3%, p<0.0001) ויתר לחץ דם (40% לעומת 8%, p<0.0001).

ממצאי המחקר מעידים כי בחולים עם NSCLC מתקדם וחיובי למוטציית EGFR, הוספת Bevacizumab לטיפול ב-Erlotinib לוותה בהארכת ההישרדות ללא-התקדמות מחלה, אך ללא הארכת ההישרדות הכוללת.

 

BMJ Open, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה