סוכרת מסוג 2 מעלה את הסיכון לתמותה פרינטאלית (מתוך Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism)

ממחקר חדש שפורסם במהדורת נובמבר של Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism עולה כי שיעורי התמותה הפרינטאליים גבוהים יותר בנשים עם סוכרת מסוג 2, בהשוואה לנשים עם סוכרת מסוג 1.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים להערכת ההשפעה של סוכרת מסוג 2 על תוצאות ההיריון, הדגימו תוצאות מעורבות.

החוקרים ערכו סקירה סיסטמית ומטה-אנליזה שכללה 33 מחקרים, להערכת התוצאות האימהיות והעובריות בנשים הרות עם סוכרת מסוג 2, בהשוואה לתוצאות בנשים עם סוכרת מסוג 1.

בהשוואה לנשים עם סוכרת מסוג 1, אלו עם סוכרת מסוג 2 היו מבוגרות יותר ושמנות יותר, עם שכיחות גבוהה יותר של יתר לחץ דם כרוני ושיעור נמוך יותר של טיפול לפני ההיריון. מצד שני, בנשים עם סוכרת מסוג 2  תועדו שיעורים נמוכים יותר של סיבוכי סוכרת וערכי HbA1c נמוכים יותר בתחילת המחקר ולאורך המעקב.

הסיכון לתמותה פרינטאלית בקרב נשים עם סוכרת מסוג 2 היה גבוה יותר ב-50%, בהשוואה לנשים עם סוכרת מסוג 1, אך לא תועד הבדל מובהק בסיכון למומים מולדים מג’וריים, לידת-מת ותמותה נאונטלית.

הסיכון ל-DKA (Diabetic Ketoacidosis) וניתוח קיסרי היה נמוך יותר משמעותית בקרב נשים עם סוכרת מסוג 2, ותועדה מגמה של סיכון נמוך יותר לקומה על-רקע היפוגליקמיה בחולים עם סוכרת מסוג 2.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בנשים עם סוכרת מסוג 2 לא תועדו תוצאות פרינטאליות טובות יותר, בהשוואה לנשים עם סוכרת מסוג 1, עדות לחשיבות הרבה של סוכרת מסוג 2 בהיריון.

J Clin Endocrinol Metab2009;94:4284-4291

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה