שילוב של ezetimibe (איזטרול) עם פינופיברט משיג תוצאות דומות למונתרפיה עם סטטין (Lipids Health Dis )

ע”פ מחקר חדש זה מתוך ה-Lipids Health Dis הטיפול בשילוב של ezetimibe (איזטרול, MSD) עם fenofibrate כתחליף לטיפול בסטטינים במטופלים שאינם סבילים לטיפול ב-atorvastatin (ליפיטור, פייזר) מהווה חלופה סבירה לטיפול בדיסליפדמיה.

המחקר עקב אחר 43 מטופלים עם היפרכולסטרולמיה מתועדת הדורשת טיפול פרמקולוגי אשר חולקו באופן אקראי לטיפול בן 6 שבועות את השילוב של איזטרול (במינון 10 מ”ג ליום) ופינופיברט (במינון 160 מ”ג ליום, או ליפיטור 10 מ”ג כטיפול מונותרפי.

נקודת הקצה המרכזית הייתה שיעור ההורדה של LDL-C .

נמצא שהטיפול המשולב השיג הפחתה של 34.6% ברמות ה-LDL-C , בהשוואה לירידה של 36.7% בטיפול בליפיטור, ללא הבדל מובהק סטטיסטי בין שני הטיפולים (p=0.46).

שני הטיפולים השיגו שיפור דומה בסה”כ הכולסטרול (מינוס 25.1% בשילוב ומינוס 24.6% עם ליפיטור, ללא הבדל מובהק סטטיסטי), בעלייה ב-HDL-C (עלייה של 10% בשילוב ו-8.9% בקבוצת הליפיטור, ללא הבדל מובהק).

הטיפול המשולב השיג ירידה גדולה יותר ברמות הטריגלצרידים (25.4% לעומת 14.5% אך מבחינת מובהקות סטטיסטית נטייה בלבד, p=0.079) , למרות שלא נמצא הבדל מובהק בשיפור היחס של TC:HDL (ירידה של 29% בשילוב לעומת 28.7% בטיפול המונותרפי, p=0.904).

החוקרים מסכמים שהשילוב של איזטרול עם פנופיברט נראה כמשיג תוצאות כמעט זהות ברמות הליפופרוטאין בסרום עם אלה של טיפול מונותרפי עם ליפיטור 10 מ”ג. טיפול יומי בשילוב של איזטרול ופנופיברט עשוי לכן להיות חלופה מקובלת לליפיטור לטיפול בדיסליפדמיה במטופלים שאינם סבילים לטיפול בסטטינים.

Lipids Health Dis. 2009 Dec 17;8(1):56

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה