חינוך מיני רחב לרופאים עשויי לסייע לטיפול בקהילה (מתוך כנס ה-AMSA)

מאת ד”ר נגה ליפשיץ

תקציר שהוצג בכנס השנתי ה-60 של ה- American Medical Student Association (AMSA), עסק בחשיבות החינוך המיני לרופאים, ושם דגש על הטיפול בקהילה באנשים בעלי העדפות מיניות מתחום ה-BDSM (bondage, discipline, sadism, and masochism).

לדברי הכותבים, כ-10% מהאוכלוסייה הכללית משתתפת ב-BDSM ולמעל 40% מהאנשים יש פנטזיות מיניות על כך. הם מציינים כי רבים מהרופאים עשויים לטפל באנשים עם העדפות אלו במהלך השנים, גם אם אינם מודעים לכך. לעיתים קרובות המטופלים מהססים לקבל עזרה רפואית בשל חשש מסטיגמה, וכאשר הם פונים לבדיקה הם לרוב אינם מספרים על העדפותיהם המיניות.

החוקרים מסבירים כי במקרים מסוימים חששות המטופלים מוצדקים, ומביאים דוגמה בה בוטלה פוליסת ביטוח של חולה עם סרטן שד לאחר שהתגלה כי עסקה ב-BDSM. במקרים אחרים הופנו הורים שעסקו ב-BDSM לשירותי הרווחה, למרות שלא נמצאה עדות לפגיעה או סיכון לילדיהם.

החוקרים מדווחים כי במחקר שערכו נמצא כי הבריאות הפסיכולוגית של אנשים העוסקים ב-BDSM היא זהה לאוכלוסיה הכללית. לכן, רופאים הבוחרים בגישה סובלנית ולא-שיפוטית יכולים לסייע למטופלים ולעודדם לפעילות בטוחה. בין הדוגמאות שהביאו הכותבים ניתן לציין שימוש במחטים סטריליות, הסבר כיצד להימנע מניקוב עצבים חשובים, וחידוד הגבולות שבין מעשה בהסכמה ובין ניצול.

לדברי מומחה מהתחום, חשוב להימנע משיפוטיות בטיפול באנשים עם העדפות מיניות שונות ואין לסווג העדפה מינית כהפרעה, כל עוד לא חלה פגיעה משמעותית באיכות החיים ובתפקוד המטופל. הוא הוסיף כי ה- Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, 4th edition (DSM-IV) מגדיר הפרעה פרפילית כהתנהגות מינית לא שגרתית הגורמת מצוקה למטופל או פוגעת בתפקודו.

הכותבים מסבירים כי הרעיון למאמר עלה לאחר השתתפות ב- Sexual Health Scholars Program (SHSP), שהינה תכנית למידה מרחוק שמטרתה לשפר את הידע, הגישה והכישורים הקליניים בנושאי מיניות שונים. הם מסכמים כי כיום לא ניתן דגש משמעותי על לימודי בריאות מינית (Sexual Wellness) בתכנית הלימודים, אך הדבר עשוי לסייע לרופאים למטופלים כאחד.

מתוך הכנס American Medical Student Association (AMSA) 60th Annual Convention.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה