ועדת הרווחה של הכנסת מאשרת הכללת טיפולי השיניים לתקופה של 5 חודשים, הר”י מברכת

כצפוי, לאחר החלטת בג”צ לצורך בקבלת אישור של ועדת הרווחה של הכנסת להכללת טיפולי שיניים במסגרת סל הבריאות, הועדה אישרה מהלך זה, אך לתקופה מוגבלת עד שיוגדרו מקורות למימון החוק בהמשך. להלן הודעת משה”ב בנדון:

ועדת העבודה רווחה ובריאות של הכנסת אישרה היום את בקשת סגן שר הבריאות לכלול את תחום בריאות השן בין תחומי הבריאות המפורטים בסעיף 6 לחוק ביטוח בריאות ממלכתי.

בכך נסללה הדרך להכללת טיפולי השיניים משמרים בסל שרותי הבריאות לילדים מגילאים 0-8 כבר ב1 ביולי שנה זו.

הועדה אישרה את הוספת התחום לתקופה של 5 חודשים כאשר במקביל תקודם הצעת החוק הממשלתית בנושא הכרה בקופות חולים יעודיות לנושא טיפולי השיניים. הצעת חוק אשר אושרה אתמול ע”י הממשלה ותובא בקרוב להצבעה במליאת הכנסת.

הר”י פירסמה את התגובה הבאה לידיעה זו:


ההסתדרות הרפואית בירכה היום את ועדת העבודה, הרווחה והבריאות ואת העומד בראשה, חיים כץ, על כך שאישרו בהוראת שעה, עד חודש נובמבר, את הכנסת תחום השן, כאשר המשך קיומה של התוכנית יותנה בבדיקה יסודית של הוועדה, כי אכן מדובר בתוכנית ממשית המבוססת על תקצוב הולם, שאינו בא על חשבון החולים.

ד”ר ליאוניד אידלמן, יו”ר הר”י, אמר כי הודעת הוועדה כי תשוב ותבדוק את התוכנית לרפואת שיניים בחודש נובמבר פירושה, שהוועדה רואה את הפיקוח על התוכנית ועל מקורותיה התקציביים כחלק בלתי נפרד מעבודתה ומההליך הדמוקרטי. יש לברך על התייחסות רצינית זו העולה בקנה אחד עם דרישתו של בג”ץ לקיים דיון בתוכנית במסגרת ועדת העבודה והרווחה, אמר.

ד”ר אידלמן בירך את חברי הוועדה שהביעו עמדה ברורה נגד  המשך גריעת כספים מסל הבריאות  עבור מימון טיפולי שיניים ועל  קריאתם לראש הממשלה להשיב לסל את הסכום של 65 מיליון שקל שנלקחו ממנו. כמו-כן הביע תמיכה בעמדת ח”כ רחל אדטו, שביטאה לאורך כל הדרך את מצוקות החולים וטענה כי יש להרחיב את תוכנית השיניים כך שתתן מענה גם לקשישים ולאוכלוסיות נזקקות אחרות.

יו”ר הר”י קרא למשרד הבריאות להעביר את התוכנית על פרטיה לבדיקה של ועדת העבודה ורווחה ולהצביע על המקורות התקצוב שלה  – מעבר סל הבריאות.

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה