המרכז הרפואי ”אסף הרופא” רכש טכנולוגיה המקטינה משמעותית את הסיכון לפגיעה עצבית במהלך ניתוח

Bonescalpel, סכין ניתוח אולטרא-סונית חדשנית, מאפשרת לנתח ללא פגיעה ברקמות הרכות, מצמצמת את הדימום ואת החשש מזיהומים מערכת BONESCALPEL מהווה פריצת דרך באיכות ובטיחות ניתוחי עמוד שדרה וניתוחים נוספים.

המרכז הרפואי “אסף הרופא” רכש טכנולוגיה חדשנית לחיתוך עצם המפחיתה באופן משמעותי את הסכנה לפגיעה עצבית במהלך ניתוח. טכנולוגיית Bonescalpel מאפשרת חיתוך של העצם באמצעות גלי קול וללא חשש לפגיעה ברקמות הרכות, ובכך משפרת משמעותית את בטיחות ואיכות ניתוחים רבים, ביניהם ניתוחי עמוד השדרה.

פרופ’ יגאל מירובסקי, מנהל המחלקה האורתופדית ב”אסף הרופא”: “מטופלים רבים חוששים מפני פגיעה עצבית במהלך ניתוח שעלולה להוביל לנכות, ישנם מטופלים שמעדיפים להמשיך ולסבול על מנת שלא לקחת סיכון זה. הטכנולוגיה החדשה מאפשרת לנו למזער את הסיכון לפגיעה כזו במהלך הניתוח, וזאת כיוון שהלהב יודעת לזהות את הרקמות הרכות ולהפסיק את פעולת החיתוך בעת המגע איתן. מעבר לכך טכנולוגיה זו מקטינה גם את הדימום במהלך הניתוח, כיוון שבניגוד לכלים המסורתיים מערכת Bonescalpelאינה מבצעת פעולה של עקירת חלקי עצם אלא מפרקת אותה באופן מיקרוסקופי”. 

מערכת Bone scalpel , המיוצרת ע”י חברת  Misonix (ארה”ב) ומיובאת לישראל ע”י חברת “לביא”, היא טכנולוגיה פורצת דרך שנועדה להחליף במקומות המתאימים אמצעים מאסיביים כמו מלקחי עצם, צבתות, סכינים ומסורים אשר משמשים לצורך חיתוך החוליות ועקירה של חלקים מהן. המערכת פועלת על בסיס גלים אולטרסוניים. בעזרת תדר האולטרסאונד היחודי המבחין בין רקמות קשות (עצמות החוליות) לרקמות רכות (עצבים, כלי דם, גידים, שרירים וכו’), המערכת חותכת באופן מדוייק, יעיל ומהיר את העצם, מבלי לפגוע בחוט השדרה, עצבים המתפצלים ממנו וכלי דם, על אף היותה צמודה אליהם. עקרון הפעולה של המערכת מבוסס על העובדה שבעת המגע עם רקמה רכה הרטט האולטרא-סוני

מתפזר ולעומת זאת העצם המתנגדת לרטט נחתכת במהירות ובדיוק. כתוצאה מכך, פוחתת השכיחות של סיבוכים אפשריים כמו נימול, חוסר תחושה ולעיתים אף שיתוק רגל או פגיעה בתפקוד הסוגרים (בהתאם למיקום העצב שנפגע).

היבט חשוב נוסף בהפעלת המערכת הוא שטיפה מתמדת של איזור הניתוח, מה שלדעת הרופאים מסייע לצמצם את החשש לזיהומים. לצד היתרונות הקליניים המובהקים של המערכת, חשוב לציין כי בעזרתה משך הניתוח מתקצר בממוצע בשעה ובהתאם לכך גם זמן ההרדמה של המטופל.

מערכתBone scalpel מאושרת לשימוש ע”י ה- FDA  רשויות הבריאות באירופה ולאחרונה אושרה על ידי משרד הבריאות בישראל.

נמסר ע”י לשכת הדוברת

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה