כריתת וריקוצלה עשויה לשפר פוריות בגברים עם וריקוצלה הניתנת למישוש (מתוך Eur Urol)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון דצמבר של כתב העת European Urology עולה כי כריתת וריקוצלה בגברים עם בעיות פוריות ווריקוצלה הניתנת למישוש מעלה את הסיכויים לכניסה להריון וכן משפרת את מאפייני הזרע.

במחקר פרוספקטיבי אקראי מבוקר זה השתתפו 145 גברים נשואים בגילאים 20-39 עם וריקוצלה הניתנת למישוש, אשר סבלו מחוסר פוריות במשך שנה או יותר, עם מאפיין אחד לפחות של זרע פגום (ריכוז זרע של פחות מ-20 מיליון למיליליטר, תנועתיות פרוגרסיבית <50%, מורפולוגיה תקינה <30%).

הגברים חולקו באופן אקראי לקבוצת טיפול (subinguinal microsurgical varicocelectomy ) או לקבוצת ביקורת (השגחה בלבד). בדיקות זרע נאספו בתחילת המחקר ובמעקב כל 3 חודשים במשך שנה. החוקרים עקבו אחר כניסות ספונטניות להריון, שינויים במאפייני הזרע של הגברים, ותופעות לוואי בלתי רצויות במהלך תקופה של שנה אחת.

הריון ספונטני הושג ב-32.9% בקבוצת הטיפול לעומת 13.9% בקבוצת הביקורת (יחס הסיכויים odds ratio 3.04, CI 95%, 1.33-6.95), עם NNT של 5.27 מטופלים (NNT number needed to treat ). בקבוצת הביקורת לא נמצא שינוי מובהק במאפייני הזרע של הנבדקים מתחילת המחקר ועד סופו. בקבוצת הטיפול, לעומת זאת, הממוצע של כל המאפיינים השתפר באופן מובהק (P<0.0001 ). ההבדל בשינוי במאפייני הזרע בין קבוצת הטיפול לבין קבוצת הביקורת היה מובהק סטטיסטית גם הוא (P<0.0001 ). לא היו דיווחים על תופעות לוואי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מחקר זה הדגים עדיפות מובהקת לטיפול בכריתת דליות באשכים בגברים לא פוריים עם וריקוצלה הניתנת למישוש. הטיפול העלה את שיעור ההריונות הספונטניים וכן הדגים שיפור במאפייני הזרע של הגברים במשך מעקב של שנה.

Eur Urol. December, 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה