השפעת טיפולים תרופתיים על עובי שכבת CIMT בחולים עם Psoriatic Arthritis (מתוך Arterioscler Thromb Vasc Biol)

ממחקר חדש עולה כי בחולים עם Psoriatic Arthritis, עובי CIMT גבוה יותר בחולים המטופלים ב-DMARD, בהשוואה לחולים המטופלים בחסמי TNF-Alpha.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בחולים עם Psoriatic Arthritis ישנה שכיחות גבוהה באופן חריג של גורמי סיכון וסקולאריים והם מועדים לתמותה על-רקע מחלות כלי דם. ל- TNF-Alpha, סמן חשוב לתהליכי דלקת, חלק בהתפתחות טרשת עורקים. הערכת עובי שכבת CIMT (Carotid Intima Media Thickness) באמצעות בדיקת אולטרה-סאונד מאפשרת לזהות תהליכי טרשת עורקים תת-קליניים.

מדגם המחקר כלל 240 חולים עם Psoriatic Arthritis (120 טופלו בחסמי TNF-Alpha ו-104 קיבלו טיפול סטנדרטי ב-DMARD (Disease Modifying AntirheumaticDrugs) ועברו בדיקת אולטרה-סאונד להערכת עובי שכבת CIMT. 305 ביקורות תואמות ללא מחלה דלקתית/ראומטולוגית. עובי שכבת CIMT בחולים עם Psoriatic Arthritis, ללא גורמי סיכון וסקולאריים היה גבוה יותר (p<0.0001) בהשוואה לביקורות, עובי CIMT בחולי PsA עם גורם סיכון וסקולארי אחד, או יותר, היה נמוך יותר (p<0.0001) בהשוואה לביקורות, וכן היה נמוך יותר בחולים שטופלו בחסמי TNF-Alpha בהשוואה למטופלים ב-DMARD. נגעים טרשתיים בעורקים הקרוטידים זוהו ב-15.8% מהמטופלים בחסמי TNF-Alpha וב-40.4% מהמטופלים ב-DMARD (p<0.0001). החוקרים מדווחים על קשר הפוך בין משך הטיפול ובין CIMT בחולי PsA תחת טיפול בחסמי TNF-Alpha, אך לא במטופלים ב-DMARD (p=0.313).

החוקרים מסכמים וכותבים כי בחולים עם Psoriatic Arthritis, עובי CIMT גבוה יותר בחולים המטופלים ב-DMARD, בהשוואה לחולים המטופלים בחסמי TNF-Alpha. ייתכן כי הפחתת התהליך הדלקתי משבשת את המסלול המוביל לעליה בסיכון הוסקולארי בחולים אלו.

Arterioscler Thromb Vasc Biol. 2011 Jan 6

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה