חשיפה לקרינה של מנתחים בעת ניתוחי Microdiscectomy בגישה פתוחה וזעיר פולשנית (מתוך Spine)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת Spine פורסם כי ניתוחי Microdiscectomy זעיר פולשניים כרוכים בחשיפה של המנתחים לכמות גבוהה יותר משמעותית של קרינה, בהשוואה לניתוחים פתוחים.

במחקר הפרוספקטיבי השוו החוקרים את החשיפה של מנתחים לקרינה במהלך 10 ניתוחי Microdiscectomy בגישה זעיר-פולשנית עם 10 מקרים של ניתוח בגישה פתוחה. החוקרים מדדו את החשיפה לקרינה של העין, החזה והיד במהלך הניתוחים. הנחיות Occupational Exposure Guidelines שימשו לחישוב מספר המקרים המותר לשנה.

מהתוצאות עולה כי החשיפה הממוצעת לקרינה למנתח במהלך ניתוחים פתוחים עמדה על 0.16 mR לבלוטת התריס/עין, 0.21 mR לבית החזה ו-0.20 mR ליד. במהלך ניתוחים בגישה זעיר פולשנית החשיפה לקרינה עמדה על 1.72 mR לעין/בלוטת התריס, 3.08 mR לבית החזה ו-4.45 mR ליד. ההבדל בין החשיפה של העין/בלוטת התריס, בית החזה והיד במהלך ניתוחים בגישה פתוחה וגישה זעיר פולשנית היה מובהק סטטיסטית (p=0.010, p=0.013 ו-p=0.006, בהתאמה). מנתחים שעמדו בחדר תת-סטרילי סמוך במהלך ניתוחים פתוחים נחשפו למנת קרינה של 0.2 mR בכל מקרה..

החוקרים מסכמים וכותבים כי ניתוחי Microdiscectomy בגישה זעיר-פולשנית כרוכים בחשיפת המנתחים לכמות קרינה גבוהה יותר משמעותית בהשוואה לניתוחים בגישה פתוחה. נדרשים 1623 ניתוחים בגישה זעיר-פולשנית בכדי לעלות על מגבלת החשיפה לקרינה כל-גופית, 8720 מקרים לעדשת העין ו-11,235 מקרים ליד.

Spine. 2011;36(3):255-260

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה