הר”י בפנייה למנכ”ל משה”ב: לא לבצע הסיכום עם האחיות על העברת חולים מפנימיות למחלקות לוויניות

ממלא מקום יו”ר הר”י, ד”ר צאקי זיו-נר שלח היום מכתב גלוי למנכ”ל משרד הבריאות ד”ר רוני גמזו ובו בקשה/דרישה שלא לקיים את הסיכום עם האחיות לפיו בכדי לעמוד בתפוסת אישפוז של עד 120% בפנימיות, יועברו החולים למחלקות “לוויניות”. להלן המכתב:

לכבוד, ד”ר רוני גמזו, מנכ”ל , משרד הבריאות

שלום רב,

הנדון:  אשפוז חולים ממחלקות פנימיות במחלקות לווייניות

פנייתנו זו באה על רקע סיכום משרד הבריאות עם הסתדרות האחיות לפיו במצב של תפוסת אשפוז של מעל 120%  במחלקות הפנימיות, יועברו החולים לאשפוז במחלקות לווייניות מחוץ למחלקות הפנימיות, וזאת כדי להקל על עומס העבודה המוטל על האחיות במחלקות הפנימיות.

יש לומר כבר עתה כי אנו מברכים על המטרה העומדת בבסיס הסיכום עם האחיות, של תפוסת אשפוז הנמוכה  מ-120% במחלקות הפנימיות, מתוך ראייה של טובת החולים, של הצוות הרפואי והסיעודי ושל המערכת כולה.

ואולם, יחד עם האמור לעיל,  הפתרון המיושם כעת לטעמנו הוא פתרון בלתי מתקבל על הדעת משמגדיל את המצוקה בהיבטים אחרים ויוצר מציאות בלתי אפשרית לרופאי המחלקות הפנימיות. תחת הסדר זה מחוייבים הרופאים הפנימאים לתת טיפול רפואי, לבצע מעקב, להשגיח ולהיות אחראים על חולי מחלקות פנימיות המאושפזים במחלקות חיצוניות.

למותר לציין כי במציאות בה האשפוז “העודף” נעשה במחלקות לווייניות, במיוחד כשמדובר במחלקות מסוג עיניים, אא”ג, עור אשר בהן מתבצעים באופן רגיל ניתוחים אלקטיביים, הצוות הרפואי הקיים אינו מסוגל לתת את הטיפול הנדרש לחולים הפנימאים על מורכבותם הרפואית. בכך, למעשה אנחנו מעמידים את ציבור החולים הפנימאים במצב בו אינם מקבלים את הטיפול המיטבי משלא מקבלים השגחה רפואית צמודה וטיפול מתאים.

עוד, במצב דברים זה, ההכבדה על רופאי המחלקות הפנימיות- אשר גם כך קורסים תחת העומס, סובלים מתת תקינה וממחסור של כח אדם- היא בלתי רגילה וכך גם האחריות הרפואית המתבקשת מהם היא בלתי הגיונית בעליל.

נוכח האמור לעיל, ובהמשך לשיחתנו מן התקופה האחרונה במהלכה הצהרת כי חולי מחלקות פנימיות לא יאושפזו במחלקות לווייניות, אני חוזר ומבקש ממשרד הבריאות לגלות אחריות ולהוציא הוראה חד-משמעית האוסרת על אשפוז חולים פנימאים במחלקות לווייניות.

בכבוד רב, ד”ר צאקי זיו-נר, ד”ר

מ”מ יו”ר הר”י ויו”ר אר”מ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה