שיעורי הישנות גבוהים של סינקופה בחולים עם תסמונת LQTS תורשתית (J Am Coll Cardiol.)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו ב-Journal of the American College of Cardiology עולה כי לעיתים קרובות חלה הישנות באירועי סינקופה לאחר אירוע ראשון בילדים ומתבגרים עם תסמונת LQTS (Long QT Syndrome) תורשתית.

לדברי החוקרים, על רופאים להבין כי לאחר אירוע של סינקופה בחולים אלו, הסיכון לאירועים חוזרים ומסכני-חיים גבוה ללא תלות בגורמי סיכון מוכרים. חשוב מכך, בחולים עם LQTS קיים סיכון גבוה לאחר אירוע של סינקופה גם במקרים בהם מקטע QTc צר.

החוקרים התבססו על נתונים אודות 1648חולים ממאגר International Long QT Syndrome Registry להערכת גורמי סיכון להישנות סינקופה בילדים ומתבגרים שהתקבלו להערכה לאחר אירוע סינקופה והעריכו את הסיכון לאירועים פטאליים או כמעט-פטאליים לאחר אירועי סינקופה חוזרים.

החוקרים מדווחים על קשר בין הארכת מקטע QTc ובין עליה במספר אירועי סינקופה , ובחולים עם מקטע QTC של לפחות 500 מילישניות הסבירות המצטברת לאירוע סינקופה ראשון מהלידה עד גיל 20, הייתה גבוהה יותר מזו של חולים עם מקטע קצר מ-500 מילישניות (75% לעומת 48%, p<0.001).

עם זאת, לאחר הופעת אירוע סינקופה, שיעור אירועי סינקופה חוזרים היה מוגבר באופן דומה ללא קשר למקטע QTc.

בגברים עם LQTS מסוג 1 הסבירות המצטברת לאירוע לבבי ראשון במהלך הילדות הייתה הגבוהה ביותר, בעוד שבנשים עם LQTS מסוג 2 תועד השיעור הגבוה ביותר לאירוע לבבי ראשון ואירועים חוזרים לאחר הופעה בגיל ההתבגרות.

החוקרים מדווחים על קשר בין הישנות סינקופה ובין עליה משמעותית בסיכון לדום לב ומוות לבבי פתאומי. 

חסמי ביתא הפחיתו משמעותית את הסיכון לאירוע סינקופה ראשון ואירוע חוזר והפחיתו את הסיכון לאירועים פטאליים וכמעט-פטאליים בלמעלה מ-70% מהחולים עם אירוע ראשון ואירוע חוזר.

J Am Coll Cardiol. 2011;57:941-950

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה