במטופלים עם וירוס הפטיטיס C טיפול משולש ב-Telaprevir, Peginterferon, Ribavirin נמצא יעיל ללא קשר לאופי מתן ה-Telaprevir (כל 8 או כל 12 שעות) וללא קשר לסוג ה-Peginterferon (בין אם alfa-2a או alfa-2b) (

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון פברואר של כתב העת Gastroenterology עולה כי במטופלים עם וירוס הפטיטיס C גנוטיפ 1 ניתן להשיג ארדיקציה בשיעור גבוה עם טיפול ב-Telaprevir (ללא קשר לאופי המתן כל 8 שעות או כל 12 שעות), בשילוב עם Peginterferon (ללא קשר לסוג alfa-2a או alfa-2b ) ו-Ribavirin .

מחקרים קודמים הדגימו יעילות של טיפול ב-Telaprevir (תרופת מחקר מקבוצת protease inhibitors ) הניתן כל 8 שעות למשך 12 שבועות בשילוב עם Peginterferon alfa-2a (פגסיס) ו-Ribavirin (רבטול) לארדיקציה של וירוס הפטיטיס C מגנוטיפ 1. במחקר זה בדקו החוקרים יעילות, בטיחות, סבילות ופרמקוקינטיקה של טיפול ב-Telaprevir כל 8 שעות או כל 12 שעות, בשילוב עם Peginterferon alfa-2a או alfa-2b (פג-אנטרון).

במחקר תוית פתוחה זה השתתפו 161 מטופלים עם HCV גנוטיפ 1, אשר חולקו באופן אקראי לקבוצות אשר קיבלו Telaprevir במינון 750 מ”ג כל 8 שעות או 1125 מ”ג כל 12 שעות, בשילוב עם מינונים מקובלים של Peginterferon alfa-2a או alfa-2b וכן Ribavirin . המטופלים קיבלו את הטיפול המשולש במשך 12 שבועות, ולאחר מכן המשיכו עם 12 או 36 שבועות של טיפול ב-Peginterferon alfa בשילוב עם Ribavirin לפי התגובה הוירולוגית.

נתוני הבסיס היו דומים בכל הקבוצות.

* שיעור הארדיקציה נע בין 81-85% בכל הקבוצות.

* רב המטופלים (68%) קיבלו טיפול של 24 שבועות.

* לא נמצאו הבדלים משמעותיים בין הקבוצות בשיעור הארדיקציה (לפי ניתוח intent to treat , P>0.787 ).

* לא נמצא הבדל משמעותי בשיעור הארדיקציה בין הקבוצות שקיבלו Telaprevir כל 8 שעות לבין אלה שקיבלו Telaprevir כל 12 שעות (P=0.997 ).

* לא נמצא הבדל משמעותי בשיעור הארדיקציה בין הקבוצות שקיבלו Peginterferon alfa-2a עם Ribavirin לבין אלה שקיבלו Peginterferon alfa-2b עם Ribavirin (עם P=0.906 ).

* פרופיל הבטיחות נמצא דומה בין כל הקבוצות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי שיעור גבוה של המטופלים (מעל 80%) השיגו ארדיקציה של הוירוס ללא קשר לאופי מתן Telaprevir (כל 8 שעות או כל 12 שעות) וכן ללא קשר לסוג ה-Peginterferon שניתן (alfa-2a או alfa-2b ).

GASTROENTEROLOGY 2011;140:459468

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה