הקפדה על צריכת מוצרי מזון טריים עשויה לצמצם חשיפה ל-BPA (מתוך Environmental Health Sciences)

במשפחות שהקפידו להימנע מצריכת שימורים ומוצרי מזון ומשקאות המוכנים ומאוחסנים במיכלי פלסטיק תועדה ירידה של 66% ברמות BPA (Bisphenol A), כך עולה מתוצאות מחקר חדש. כל שנדרש היה אכילת שלושה ימים של מוצרי מזון טריים, אורגנים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי BPA מצוי במיכלי פלסטיק רבים המשמשים לאחסון מזון, דוגמת בקבוקי מים, מיכלים לאחסון מזון ועטיפות, וכן שימש לציפוי החלק הפנימי של קופסאות מזון.

BPA הינו כימיקאל העשוי להשפיע על הפעילות האנדוקרינית, ועשוי לגרום לבעיות בריאות, כולל מחלות לב, סוכרת, סרטן שד והפרעות פוריות במבוגרים, וכן הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות בילדים.

במסגרת המחקר גייסו החוקרים 20 משתתפים מחמש משפחות שונות באזור סאן-פרנסיסקו. המשפחות נבחרו על-בסיס תשובותיהן למספר שאלות בנוגע להרגלי התזונה והשתייה.

החוקרים נטלו דגימות שתן מכל אחד מבני המשפחה לפני, במהלך ולאחר המחקר, במטרה להעריך את רמות BPA וכימיקאלים אחרים המצויים בחומרי פלסטיק.

במשך שלושה ימים, מסעדן שקיבל הדרכה ייעודית להימנע מהכנת מוצרי מזון שנחשפו לכימיקאלים ממוצרי פלסטיק הכין את הארוחות האורגניות מירקות, פירות, דגנים ובשר טרי. הטבח קיבל הוראה להימנע ממגע עם מוצרי פלסטיק והמזון אוחסן במיכלי זכוכית שאינם מכילים BPA. לא נערך חימום של מוצרי פלסטיק במיקרוגל; וכך גם היה הדבר בכל הנוגע למכונות קפה עם חלקים מפלסטיק. המשפחות ויתרו על מים מבקבוקי פלסטיק ונמנעו מאכילה במסעדות.

עד לתום תקופת המחקר, מבדיקות השתן עלה כי רמת BPA הממוצעת צנחה ב-66%, מ-3.7 ננוגרם למ”ל ל-1.2 מ”ג למ”ל. רמות מטבוליטים של DEHP צנחו בכמחצית, מ-57 ננוגרם למ”ל ל-25 ננוגרם למ”ל.

בקרב נבדקים עם רמות BPA הגבוהות ביותר בתחילת המחקר תועדה הירידה הגדולה ביותר (ירידה של 76% ברמות BPA וירידה של 95% במטבוליטים של DHEP).

החוקרים מסבירים כי למרות הירידה בחשיפה לכימיקאלים, עדיין לא ידוע מהי חשיבות הדבר וה-FDA עדיין בוחן את הנושא.

Environmental Health Sciences, March 30, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה