שינויים במשקל במטופלים עם כאב כרוני המטופלים ב-Duloxetine (סימבאלתה) דומים לאלה במטופלים עם דכאון המטופלים בתרופה זו (מתוך Int J Clin Parct)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון מרץ של כתב העת International Journal of Clinical Practice עולה כי השינויים במשקל במטופלים עם כאב כרוני המטופלים ב-Duloxetine(סימבאלתה) דומים לשינויים במשקל במטופלים עם דכאון המטופלים בתרופה זו.

במחקר זה אספו החוקרים נתונים מ-16 מחקרים בהם טופלו המשתתפים ב-Duloxetine בשל מצבים של כאב כרוני, כגון כאב נוירופתי פריפרי של סכרת (DPNP או diabetic peripheral neuropathic pain ), פיברומיאלגיה, כאב גב תחתון כרוני (CLBP או chronic low back pain ) וכאב ברך כרוני בשל אוסטאוארתריטיס. החוקרים בדקו את השינויים במשקל של המטופלים מתחילת המחקרים במהלך הטיפול ב-Duloxetine עד למעקב של 12-15 חודשים.

סך של מעל 5,000 מטופלים השתתפו בכל המחקרים עם משקל בסיס בין 70-97 ק”ג. בכל קבוצות המטופלים אשר טופלו ב-Duloxetine נמצאה ירידה משמעותית במשקל יחסית לקבוצות הפלצבו בשלב האקוטי, P<0.001 . במחקרים אשר נמשכו מעל 3 חודשים, מטופלים עם פיברומיאלגיה ו-CLBP עלו במשקל בממוצע 1.1 ק”ג, בעוד שמטופלים עם DPNP איבדו בממוצע בין 0.33-1.7 ק”ג. בסך הכל, אחוז המטופלים עם עליה במשקל העשויה להיות משמעותית קלינית היה 0.4-16%, ואחוז המטופלים עם ירידה במשקל העשויה להיות משמעותית קלינית היה 2.5-9.9%.

החוקרים מסכמים וכותבים כי שינויי המשקל במטופלים במטופלים עם פיברומיאלגיה ו-CLBP המטופלים ב-Duloxetine במשך עד 15 חודשים היו דומים לשינויים במשקל המתוארים במחקרים קליניים קודמים במטופלים עם דכאון (MDD או major depressive disorder ). מטופלים עם DPNP ירדו במשקל במהלך הטיפול.

Int J Clin Pract. 2011;65(3):341-349

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה