האם ניתן לנבא אילו חולים בסיכון לדחיית שתל כבד? (מתוך כנס ה-American Transplant Congress)

ממחקר חדש שפורסם בכנס ה-American Transplant Congress בפילדלפיה עולה כי בחולים עם זיהום בנגיף HCV (Hepatitis C Virus) עם גנוטיפ IL28B CC או IL28B CT, תוצאות הישרדות השתל טובות יותר, וכך גם הזמן עד להישנות היסטולוגית, בהשוואה לחולים עם גנוטיפ TT.

לאחר השתלת כבד חלה הישנות בלתי-נמנעת של נגיפי HCV בדם, עם שיעורים גבוהים של שחמת כבד ואובדן השתל. הממצאים החדשים עשויים לסייע בבחירת איברים בסיכון נמוך יותר (כלומר, מתורמים צעירים יותר או עם זמני איסכמיה קרה קצרים יותר) לחולים בסיכון גבוה, דבר שעשוי להביא לשיפור בתוצאות.

החוקרים מאמינים כי לממצאים אלו עשויה להיות חשיבות קלינית רבה.

מדגם המחקר כלל 620 מבוגרים לאחר השתלת כבד, עם דגימות DNA זמינות לבדיקות גנוטיפ IL28B;המדגם כלל 327 חולים עם זיהום בנגיף HCV.

החוקרים אספו נתונים אודות תת-קבוצה של 377 תורמים עם דגימות DNA וביטוי גן IL28B מביופסיות כבד שנערכו טרם ההשתלה מ-33 תורמים.

שיעורי ההישרדות לאחר חמש שנים היו טובים יותר משמעותית עם גנוטיפ IL28B CC או IL28B CT, בהשוואה לגנוטיפ TT (61.8% לעומת 47.9% , p=0.02) בחולים עם זיהום בנגיף HCV. בקבוצת ביקורת ללא-HCV, לא תועד הבדל בשיעורי הישרדות השתל לפי הגנוטיפים השונים.

כמו כן, במושתלים עם אלל C הזמן הממוצע עד להישנות היסטולוגית של נגיף HCV לאחר השתלת כבד היה ארוך יותר (25 לעומת 15 חודשים, p=0.02).

לא נמצא קשר בין גנוטיפ IL28B של התורם ובין הישרדות השתל, ולא הייתה השפעה לגנוטיפ IL28B על ביטוי IL28 RNA.

מתוך כנס ה-American Transplant Congress

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה