התועלת ההישרדותית של Bevacizumab בטיפול בחולים עם סרטן קיבה מתקדם (J Clin Oncol)

ממחקר מבוקר חדש עולה כי אין הבדל משמעותי בשיעורי ההישרדות הכוללים בחולים עם סרטן קיבה מתקדם שטופלו ב- Bevacizumabבשילוב עם Capecitabine ו-Cisplatin.

לדברי החוקרים, סרטן קיבה הינה ממאירות נפוצה יחסית ברחבי העולם, עם פרוגנוזה שלילית. במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לקבוע את התועלת של הוספת Bevacizumab לטיפול כימותרפי קו-ראשון . מדגם המחקר כלל מבוגרים עם סרטן קיבה מתקדם-מקומית או סרטן קיבה מפושט, עם צפי הישרדות של לפחות שלושה חודשים. המשתתפים חולקו באקראי לטיפול ב- Bevacizumab או פלסבו, בנוסף למשטר סטנדרטי שכלל Cisplatin עם Capecitabine (או Fluorouracil באלו שאינם יכולים לקבל טיפול פומי). היעד העיקרי היה שיעורי ההישרדות הכוללים.

מדגם המחקר כלל 774 חולים (מ-93 מרכזים רפואיים) שלקחו חלק במחקר בין ספטמבר 2007 ועד דצמבר 2008. בנובמבר 2009, שהוגדר כתאריך הסיום של המחקר, נרשמו 517 מקרי תמותה (66.8%). חציון משך המעקב היה 11.4 ו-9.4 חודשים בקבוצת המטופלים ב- Bevacizumab ופלסבו, בהתאמה.

בשלב זה לא הודגם הבדל משמעותי בין הקבוצות מבחינת שיעורי ההישרדות הכוללים, עם חציון של 12.1 חודשים ו-10.1 חודשים עם מתן Bevacizumab ופלסבו, בהתאמה (יחס סיכון של 0.87, p=0.1002).

הטיפול ב- Bevacizumab לווה בעליה בשיעורי ההישרדות ללא-התקדמות, יעד סיום משני שהוגדר מראש (חציון של 6.7 לעומת 5.3 חודשים, יחס סיכון של 0.80, p=0.0037) ושיעורי תגובה מוגברים (46.0% לעומת 37.4%, p=0.0315).

החוקרים מסכמים וכותבים כי בעוד שהוספת Bevacizumab לא השפיעה משמעותית על שיעורי ההישרדות הכוללים בחולים עם סרטן קיבה מתקדם, הטיפול הוביל להארכת ההישרדות ללא-התקדמות. מניתוח לפי תתי-קבוצות עולים הבדלים מובהקים סטטיסטית בין החולים לפי אזורים גיאוגרפיים, ובחלק מתתי הקבוצות לפי מחלה. החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

J Clin Oncol, published early online 15 August 2011

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה