ההשפעה הקלינית והכלכלית של גירוי עצב הואגוס בטיפול באפילפסיה עמידה לטיפול (Epilepsy Behav)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי לגירוי העצב התועה תועלת רפואית וכלכלית בחולי אפילפסיה, עם הפחתת שיעור האשפוזים, ההתקפים והעלויות הרפואיות.

במסגרת מחקר חדש העריכו החוקרים את התועלת הרפואית והכלכלית ארוכת הטווח של גירוי העצב התועה (ובאנגלית, VNS או Vagus Nerve Stimulation) בטיפול בחולים עם אפילפסיה עמידה לטיפול תרופתי.

החוקרים ערכו ניתוח של הנתונים מחברת הביטוח מדיקייד (ינואר 1997 עד יוני 2009). המחקר כלל 1655 חולי אפילפסיה (גיל ממוצע של 29.4 שנים), שנבדקו ע”י נוירולוג לפחות פעם אחת, עברו לפחות פעם אחת השתלת VNS,טופלו בלפחות תרופה אחת נגד-פרכוסים.

החוקרים עקבו אחר הנתונים שישה חודשים לפני טיפול VNS והמשיכו במעקב עד להסרת ההתקן, מות החולה, הפסקת ביטוח מדיקייד או תום המחקר (עד שלוש שנים). החוקרים העריכו את שיעורי IRR (Incidence Rate Ratio) ואת הבדלי העלויות (2009$).

החוקרים מדווחים על ירידה בשיעור האשפוזים לאחר השתלת VNS, בהשוואה לשיעור האשפוזים טרם מתן הטיפול (IRR = 0.59,  p<0.001). כמו כן, לאחר השתלת VNS נרשמה ירידה באירועי Grand Mal, בהשוואה למצב טרם הטיפול (IRR = 0.79,  p<0.001). עלויות הטיפול הרפואי הכוללות היו בממוצע נמוכות יותר לאחר השתלת VNS, בהשוואה למצב קודם לכן (18,550$ לעומת 19,945$ ברבעון, p<0.001).

לאור ממצאי המחקר, קובעים החוקרים כי גירוי העצב התועה מביא להפחתת השימוש בשירותי בריאות ואירועי אפילפסיה, עם חסכון בעלויות הטיפול לאחר 1.5 שנים.

Epilepsy Behav. 2011 Aug 27

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה