טיפול בתרופות ממשפחת NSAID מעלה את הסיכון למחלת קרוהן (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American College of Gastroenterology)

ממחקר חדש שהוצג בכנס השנתי מטעם ה-American College of Gastroenterology עולה כי טיפול במינון גבוה בתרופות ממשפחת NSAID (Nonsteroidal Anti-Inflammatory Drugs), טיפול ממושך או נטילת הטיפול בתדירות גבוהה יותר מלווים כולם בסיכון מוגבר למחלת קרוהן ו-UC (Ulcerative Colitis).

מנגד, למרות שהן אספירין והן NSAID קשורים בהתפתחות כיבים במערכת העיכול, המינון, משך ותדירות הטיפול באספירין אינם קשורים בסיכון להתפתחות מחלת קרוהן או UC. החוקרים הבחינו בין אספירין ובין NSAID אחרים.

בהשוואה לאלו שלא נטלו את הטיפול התרופתי, בקרב נשים שנטלו NSAID במשך למעלה מ-15 ימים בחודש נרשם סיכון מוגבר למחלת קרוהן ו-UC. נשים שנטלו למעלה מחמש טבליות NSAID בשבוע נרשמה גם עליה בסיכון למחלת קרוהן,בהשוואה לנשים עם למעלה משש שנות חשיפה ל-NSAID.

למרות שחלה התקדמות ניכרת בהבנת הגנטיקה בבסיס מחלת קרוהן ו-UC, שינויים גנטיים אחראיים לפחות משליש מהסיכון למחלה, מכאן עולה כי לגורמים סביבתיים השפעה משמעותית על התפתחות מחלות מעי דלקתיות.

החוקרים ערכו מחקר פרוספקטיבי שכלל למעלה מ-76,000 נשים שלקחו חלק במחקר Nurses’ Health Study. משנת 1990נאספו נתונים אודות נטילת טיפול באספירין ו-NSAID.

הנתונים נאספו במהלך למעלה מ-18 שנים, כולל 123 מקרים מאושרים של מחלת קרוהן ו-117 מקרים של UC. הגיל הממוצע של המדגם בשנת 1990 עמד על 57 שנים. החוקרים ערכו ניתוח סטטיסטי להערכת הסיכון היחסי למחלת קרוהן ו-UC לאחר תקנון לערפלנים אפשריים, כולל עישון, מנופאוזה וטיפול הורמונאלי. בסיכומו של דבר, 44% מהנשים דיווחו על טיפול קבוע באספירין ו-37% דיווחו על טיפול קבוע ב-NSAID.

להערכת החוקרים דרושים מחקרים נוספים להשוואת הבטיחות של תכשירים אלו.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American College of Gastroenterology

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה