לשיעור גבוה מאלה שעוברים מוות פתאומי רמות LVEF מעל% 35 שאינן מצדיקות כיום השתלת דפיברילטור (מחקר SUDS )

מטופלים רבים עם מחלת לב איסכמית אשר חוו מוות פתאומי (sudden cardiac arrest- SCA) היו עם LVEF גבוה מידי בכדי שיעמדו בקריטריונים להשתלת ICD. יותר מכך, כשליש מאותם אלה שעברו SCA אף שיפרו לאחרונה את ה-LVEF שלהם אל מעבר ל-35% , הסף המהווה קריטריון להשלת ICD .

מימצאים אלו הוצגו ב-AHA האחרון בהתבסס על המחקר המבוסס קהילה , ה-SUDS , והדגישו את המגבלות של הקריטריון הנהוג  של רמת ה-LVEF לצורך אישור השתלת ICD . 

האנליזה כללה 111 משתתפי SUDS מאורגון ארה”ב, בגיל ממוצע של 69 , שהיו עם מחלת לב כלילית מוכחת, ואשר עברו אקוקרדיוגרפיה לפחות פעמיים, בהפרש של מס’ שנים, ואשר חוו SCA . רק פחות מ-10% מהם היו עם ICD .

המימצאים המרכזיים היו:


  • מבין 31 המטופלים עם אי תפקוד סיסטולי חמור (של LVEF<35% ) בבדיקה הראשונה,  היו 11 מטופלים (35%) ששיפרו את ה-LVEF שלהם, ביניהם 7 שעברו מדרגה חמורה של אי תפקוד סיסטולי לדרגה קלה-בינונית עם LVEF של 36%-54% , במהלך תקופה ממוצעת של 39 חודשים, ו-4 מטופלים שהגיעו אף לדרגת תפקוד סיסטולי תקינה עם LVEF מעל 55% .

  • מבין 31 מטופלים שהיו עם הפרעת תפקוד סיסטולי בדרגה קלה עד בינונית, אצל 5 הייתה החמרה להפרעה חמורה, ואצל 4 היה שיפור לרמת תפקוד נורמלית.

  • מבין 49 עם LVEF ברמת תפקוד נורמלית , 4 החמירו לאי תפקוד חמור ו-9 החמירו לרמה קלה עד בינונית.  

החוקרים סבורים שיש מקום לנטר מטופלים עם ICD אשר שיפרו את ה-LVEF שלהם ולבחון אם יש להם גורמי סיכון נוספים ל-SCA בכדי שניתן יהיה לגלות מדוע חלק מאותם מטופלים עובר SCA וחלק לא.

לדיווח ב-TheHeart














Difference from baseline
Severe at baseline (LVEF <35%)
Mild-to-moderate at baseline (LVEF 36-54%)
Normal at baseline (LVEF >55%)
n at baseline
31
31
49
Improved, %
35
13
—
No change, %
65
71
74
Worsened, %
—
16
26
n at follow-up
29
38
44

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה