שכיחות מוגברת של שילוב נמק של העצם ואוסטיאופורוזיס בנשאי HIV (מתוך AIDS)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת AIDS מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי שכיחות שילוב נמק של העצם ואוסטיאופורוזיס בנשאי HIV (Human Immunodeficiency Virus) הייתה גבוהה מהצפוי.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון אם הליקוי ביכולת הרגנרטיבית של תאי אוסטיאובלסטים עשוי להסביר את השכיחות המוגברת של נמק של העצם (Osteonecrosis) ואוסטיאופורוזיס בנשאי נגיף HIV.

מדגם המחקר כלל 11,506 חולים עם זיהום בנגיף HIV, כאשר החוקרים ערכו בדיקות לנוכחות נמק של העצם ואוסטיאופורוזיס, תוך תקנון לערפלנים שונים.

בתלות בשאלה אם בדיקת DEXA (Dual-Energy X-ray Absorptiometry) בוצעה לפני או לאחר האבחנה של נמק של העצם, אבחנת אוסטיאופורוזיס הייתה נפוצה יותר פי 6.3 ופי 18 באלו עם נמק של העצם, בהשוואה לאלו ללא נמק של העצם. חציון רמות CD4 היו דומות בחולים שעברו בדיקת DEXA ובאלו בהם לא נערכה הבדיקה, כמו גם ברמות השפל של CD4 ובשימוש ובמינון הטיפול בסטרואידים. אלו עם נמק של העצם ואוסטיאופורוזיס לא נטלו יותר סטרואידים, בהשוואה לחולים עם אוסטיאופורוזיס, ללא נמק של העצם. הפרעות שימוש באלכוהול לא אובחנו בשכיחות גבוהה יותר לפני הופעת נמק של העצם, בהשוואה לאלו ללא נמק של העצם. לא נמצא הבדל בשיעורי נטילת טיפול ב-Tenofovir בין חולים עם אוסטיאופורוזיס וחולים ללא אוסטיאופורוזיס.

החוקרים מסכמים וכותבים כי שילוב נמק של העצם ואוסטיאופורוזיס הופיע בשכיחות גבוהה יותר מהצפוי בחולים עם זיהום בנגיף HIV.

AIDS. 2011;25(15):1877-1880

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה