השוואה בין טיפול פומי ב-Teriflunomide ובין אינטרפרון כנגד טרשת נפוצה

ממחקר חדש עולה כי לטיפול פומי ב- Teriflunomide (Aubagio) יעילות ובטיחות דומות לטיפול ב-Interferon Beta-1a (Rebif) בטיפול בחולים עם טרשת נפוצה.

חברת התרופות סאנופי מקווה כי התכשיר הפומי יצטרף בקרוב ל-Fingolimod. מומחים טוענים כי במידה ויוכח כי הטיפול הפומי אינו-נחות בהשוואה לטיפולים נפוצים אחרים בשימוש, דוגמת אינטרפרון, אזי הדבר ישפר את סיכויי אישור הטיפול.

סאנופי פנתה לסוכנות ה-FDA (Food and Drug Administration) באוקטובר ובכוונתה לפנות ל-EMA (European Medicines Agency) ברבעון הראשון של שנת 2012.

המחקר החדש בשלב 3, הקרוי TENERE, כלל 324 חולים עם טרשת נפוצה התקפית. החוקרים לא מצאו עדיפות מובהקת סטטיסטית בין Teriflunomide ובין אינטרפרון, בכל הנוגע לסיכון לכישלון הטיפול, שהוגדר כיעד העיקרי של המחקר. הסיכון לכישלון הטיפול הוגדר כהופעה של הישנות מאושרת או הפסקה קבועה של הטיפול התרופתי מכל סיבה, לפי המוקדם מביניהם.

לא נרשמו הבדלים בשיעורי ההישנויות השנתיים בין טיפול במינון גבוה של Teriflunomide ובין הטיפול באינטרפרון. עם טיפול במינון נמוך של Teriflunomide שיעור ההישנויות השנתיות היה גבוה יותר.

שיעור המקרים בהם הופסק הטיפול באופן קבוע בשל תופעות לוואי על-רקע הטיפול התרופתי, היה גבוה יותר בקרב מטופלים באינטרפרון.

לא תועדו מקרי תמותה במהלך המחקר. מרבית תופעות הלוואי בקבוצת Teriflunomide היו קלות וכללו נזופרינגיטיס, שלשולים, שיער דליל וכאבי גב. תופעות הלוואי הנפוצות ביותר בקבוצת הטיפול באינטרפרון כללו עליה ברמות ALT, כאבי ראש ותסמינים דמויי-שפעת.

זהו המחקר השני מבין חמישה מחקרים להערכת היעילות של Teriflunomide בחולים עם טרשת נפוצה. המחקר הראשון היה מחקר TEMSO (Study of Teriflunomide in Reducing the Frequency of Relapses and Accumulation of Disability in Patients with Multiple Sclerosis), שהדגים ירידה מובהקת סטטיסטית בשיעורי ההישנות השנתיים.

המחקר האקראי,כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, כלל 1088 חולים עם טרשת נפוצה. הירידה בשיעורי ההישנות השנתיים עמדה על למעלה מ-30%, בהשוואה לפלסבו, עם שני מינוני הטיפול התרופתי.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה