מחקר חדש תומך בביצוע בדיקות לנגיף HPV בכל הנשים מעל גיל 30 (Lancet Oncol)

חוקרים מהולנד מדווחים במאמר חדש שפורסם במהדורת 15 בדצמבר של כתב העת Lancet Oncology על תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי יש מקום לערוך בדיקות DNA חדשות לזיהוי הנגיף האחראי למרבית המקרים של סרטן צוואר הרחם לכל הנשים בגיל 30 ומעלה, מאחר שהן עשויות למנוע מספר רב יותר של ממאירויות ממשטחי פאפ.

תוצאות מחקר בן חמש שנים, שכלל 45,000 נשים, סיפקו את העדויות המשמעותיות ביותר עד כה לטובת ביצוע בדיקות לנגיף HPV (Human Papillomavirus).

החוקרים כותבים כי בשנים האחרונות, פותחו בדיקות לזני HPV בסיכון-גבוה. ידוע כי הבדיקות החדשות יעילות בזיהוי נגיף HPV, אך המחקר ההולנדי הוא הראשון שמצא כי הן טובות יותר ממשטחי פאפ בלבד, כאשר נערכו שני סבבי בדיקות במרווח של חמש שנים.

החוקרים התמקדו בנשים בגילאי 29-56 שנים, ומצאו כי בדיקות HPV הובילו לאבחנה מוקדמת יותר של נגעים קדם-ממאירים, וכך ניתן לתת טיפול שיביא לשיפור ההגנה מפני מחלות ממאירות.

מומחים בתחום טוענים כי הממצאים מחזקים ממצאים קודמים, ומוכיחים את התועלת הרבה של ביצוע בדיקות סקר לנגיף HPV כחלק מתוכניות סקירה לסרטן צוואר הרחם.

המלצות ה-U.S. Preventive Services Task Force קוראות לנשים הפעילות מינית עם צוואר רחם, להקפיד על משטחי פאפ לפחות כל שלוש שנים. עם זאת, הם יוצאים כנגד בדיקות סקר שגרתיות של נשים מעל גיל 65 שנים, במידה ותוצאות המשטח היו תקינות.

Lancet Oncol, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה