חשיבות משקלם של שחקני פוטבול על שיעורי התמותה (Am J Cardiol)

בצילו של אירוע הסופרבול האחרון מתפרסמים נתונים חדשים לפיהם בקרב שחקנים שפרשו מליגת הפוטבול האמריקאית (NFL או National Football League) שיעורים נמוכים יותר של תמותה מכל-סיבה, מחלות ממאירות ומחלות לב וכלי דם, בהשוואה לאוכלוסיה הכללית בארצות הברית.

החוקרים מסבירים כי הירידה בתמותה ובמחלות לב  וכלי דם זוהתה בשחקנים קטנים. באשר לשחקנים הענקיים, שחקני הקו, משקלם לרוב עולה על 136 ק”ג ושיעורי התמותה עקב מחלות לב וכלי דם לא היו נמוכים יותר משמעותית בהשוואה לאוכלוסיה הכללית בארצות הברית. החוקרים התמקדו בספורטאים שעסקו בספורט מקצועני 15-50 שנים קודם לכן.

לדברי החוקרים, גודל הגוף עודנו גורם חשוב בשחקנים אלו, בדומה למצב באוכלוסיה הכללית. מדובר בסוגיה חשובה במיוחד שכן השחקנים רק צפויים לגדול עם הזמן. השחקנים המשחקים כיום הם הרבה יותר גדולים מהשחקנים שנבחנו במחקר, ולאור זאת עולה החשש מהצפוי להם בעתיד. כיום הרושם הוא כי לפי הגישה הרווחת, ככל שאדם גדול יותר כך הוא שחקן טוב יותר. עולה השאלה מה משמעות הדבר על המצב הבריאותי של השחקנים בטווח הרחוק.

במחקר שפורסם לאחרונה רק שחקן NFL אחד שקל למעלה מ-136 ק”ג בשנת 1970 ורק שלושה שקלו למעלה מ-136 ק”ג בשנת 1980. בשנת 2009, 394 שחקני פוטבול שקלו למעלה מ-136 ק”ג, כאשר בשנת 2010, למעלה מ-500 שחקני קו שקלו למעלה מ-136 ק”ג.

במחקר שפורסם לאחרונה ב-American Journal of Cardiology סקרו חוקרים נתונים אודות 3439 שחקני NFL שפרשו בין השנים 1959-1988. הם מצאו כי בקרב שחקני קו הגנה נרשמה עליה של 42% בסיכון לתמותה עקב מחלות לב וכלי דם, בהשוואה לאוכלוסיה הכללית בארצות הברית. ב

בסקירה הנוכחית החוקרים מצאו כי שחקנים ששיחקו בליגת ה-NFL עם מדד מסת גוף של מעל 30 ק”ג למטר בריבוע נרשמה עליה של פי שתיים בסיכון לתמותה עקב מחלות לב וכלי דם, בהשוואה לשחקנים האחרים. החוקרים מוסיפים כי נרשם סיכון מוגבר לתמותה עקב מחלות לב וכלי דם בשחקנים ממוצא אפריקאי-אמריקאי.

החוקרים ממליצים להקפיד על אותם מסרים באשר לחשיבות מניעה במסגרת הטיפול בשחקני פוטבול שפרשו מהמשחק, בעיקר הדבר אמור לשחקנים גדולים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי חשוב להקפיד על פעילות גופנית וירידה במשקל. כאשר השחקנים פעילים, סביר כי הקשר בין אחוז השומן בגוף ואחוז מסת השריר יהיה שונה מזה של אדם אחר באותו מבנה גוף באוכלוסיה הכללית, אך ההשפעה המגנה צפויה להשתנות עם הזמן, מאחר שלא צפוי כי השחקנים במצב הטוב ביותר שלהם יהיו פעילים כפי שהיו בזמן ששיחקו באופן פעיל.

Am J Cardiol 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה