האם לתה ירוק תועלת כנגד סרטן הערמונית? (מתוך כנס Annual American Association for Cancer Research Frontiers in Cancer Prevention Research)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי צריכת כמות גדולה של תה ירוק עשויה לעכב את הגדילה של גידולים ממאירים של הערמונית, בעקבות הפחתת תהליכי דלקת ואפופטוזיס.

החוקרים מדווחים כי לאחר שהמשתתפים במחקר צרכו 6 כוסות תה ירוק ביום למשך חודשיים, רמות PSA בדמם היו נמוכות משמעותית, בהשוואה לרמות בתחילת המחקר (p<0.01), וכך גם הביטוי של חלבוני PSA ברקמת הערמונית (p=0.06). בנוסף, זוהו גם שינויים בסמנים אחרים.

במסגרת המחקר בשלב 2, החוקרים העריכו את ההשפעות נוגדות-ממאירות של תה ירוק בחולים עם סרטן ערמונית לפני ניתוח. מבין 67 הגברים שהשלימו את המחקר, 34 חולקו באקראי לצריכת שש כוסות תה ירוק ביום ו-33 חולקו באקראי לצריכת מים יומית, למשך 3-8 שבועות לפני ניתוח לכריתת ערמונית.

החוקרים עקבו אחר רמות PSA בדם, רמות חלבוני PSA ברקמת ערמונית והריכוז בערמונית של פוליפנולים והמטבוליטים של תה ירוק. בנוסף, נבחנה ההשפעה של תה ירוק על עקה חמצונית וסמני דלקת, כולל ביטוי חלבון ki67, Bcl2, Bax ו-NFkB.

ב-31 מבין 34 גברים שצרכו תה ירוק זיהו החוקרים ברקמת הערמונית נוכחות EGCG (Epigallocatechin Gallate) ו-4′-O-methyl-EGCG.

בקבוצת ההתערבות, צביעה אימונולוגית הדגימה ירידה משמעותית בערכי NFkB התוך-גרעיני, אך ללא שינוי בצביעה ציטופלזמטית בגידולי ערמונית. היחס בין צביעת ציטופלזמטית של Bax ו-Bcl-2 היה גבוה יותר משמעותית בקבוצת ההתערבות, אך ללא שינוי בצביעה הציטופלזמטית של Bcl2 ו-Bax. לא חל שינוי בצביעה הגרעינית של Ki67.

בקבוצת הביקורת לא חל שינוי ברמות PSA.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהתוצאות עולה כי שתיית שש כוסות תה ירוק השפיעה על סמנים ברקמת הערמונית בעת הניתוח. ממצאי המחקר מציעים תובנה חדשה באשר למנגנונים בהם צריכת תה ירוק משפיעה על הסיכון לסרטן ערמונית, עם התנגדות לתהליכי דלקת הקשורים בגדילת הגידול. הם מדגישים כי מדובר במחקר להוכחת עיקרון לפיו פוליפנולים מגיעים לערמונית. עם זאת, במחקר הקטן וקצר הטווח הנ”ל, לא זוהה עיכוב של גדילת הגידול. הם קוראים לערוך מחקרים ארוכי-טווח בנושא.

מתוך כנס Annual American Association for Cancer Research Frontiers in Cancer Prevention Research

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה