יותר ירקות וגבינה, פחות צ’יפס- חטיפים בריאים עוזרים לילדים לשבוע מהר יותר ועם פחות קלוריות (Pediatrics(

ילדים שאכלו חטיפים בריאים המבוססים על מגוון וירקות וגבינה, צרכו פחות קלוריות מילדים שאכלו חטיפים ירודים תזונתית והגיעו לתחושת שובע מהר יותר, כך לפי מחקר חדש מ-Pediatrics.

תזונה מוגבלת, פעילות גופנית מועטה ואכילת חטיפים גורמים להשמנה בילדים. החוקרים בחנו האם ילדים צרכו פחות קלוריות אם הוצעו להם חטיפים בעלי ערך תזונתי גבוה כמו ירקות וגבינה, לעומת ילדים שאכלו חטיפים מטוגנים. כ-200 ילדים בני כ-8-11 חולקו לארבע קבוצות של חטיפים שונים. הקבוצה הראשונה קיבלה חטיפי צ’יפס, השניה קיבלה גבינות, הקבוצה השלישית קיבלה ירקות והרביעית, גבינות וירקות. הילדים הורשו לאכול בחופשיות מהחטיף שחולק למשתתפים במהלך צפייה בתכניות טלוויזיה למשך 45 דקות . השובע נמדד לפני שהחלו לאכול מהחטיפים, במהלך הצפייה וכעשרים דקות אחרי שסיימו לאכול. במקביל, ענו ההורים על שאלון בנוגע לאורח החיים בבית, אופי הארוחות והפעילויות המשותפות להם ולילדים.

הילדים צרכו 72% פחות קלוריות כשאכלו גבינה וירקות מאשר בקבוצת החטיפים המטוגנים. ילדים שאכלו רק ירקות הגיעו לתחושת שובע לאחר שצרכו הכי פחות קלוריות, אך גם הילדים שאכלו גבינה או גבינה וירקות כחטיף הגיעו לשובע לאחר שאכלו של הרבה פחות קלוריות מאשר אלו שאכלו צ’יפס, כשהמגמה הזו היתה מובהקת מיוחד בילדים שמנים או עם משקל יתר. ילדים שהוריהם דיווחו על מיעוט פעולות משותפות צרכו מעט קלוריות כשהציעו להם חטיפים בריאים אך הרבה מהצ’יפס אם הוצע להם, באופן יחסי לאלה שהוריהם דווחו על מעורבות גבוהה יותר.

לסיכום, באופן לא מפתיע, אם ניתן לילד גבינה וירקות כחטיף במקום צ’יפס, הוא ישבע מהר יותר ויצרוך פחות קלוריות… בשילוב עם דיאטה מאוזנת ובריאה ופעילות גופנית, חטיפים בריאים כאלה יכולים לעזור ולהוריד את הסיכון להשמנה בילדים.

למחקר ב-Pediatrics

Pediatrics. 2013;131:22-29

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה