חיטוי חדרי המטופלים באמצעות מכשיר אידוי של מי חמצן מוריד את הסיכון להדבקה במזהמים העמידים לתרופות (Clinical Infectious Diseases)

חיטוי באמצעות מכשיר היוצר אידוי של מי חמצן, בנוסף לניקוי הסטנדרטי, עשוי להביא לירידה בהדבקה ובסיכון בזיהומים מאורגניזמים עמידים לתרופות (multidrug-resistant organisms- (MDROs, בהשוואה לפרוטוקול ניקוי סטנדרט, כך לפי מחק, שפורסם במגזין Clinical Infectious Diseases. מחקר העוקבה הפרוספקטיבי ארך 30 חודשים ,התקיים ב6 יחידות בסיכון גבוה בבית חולים גדול, והחל לאחר שנת מעקב ללא התערבות. החוקרים אספו דגימות שנבדקו עבור MRDOs , ב-3 חודשים שונים בתקופת המעקב וב-6 חודשים שונים במהלך ההתערבות (בה החילו את החיטוי באמצעות אדי מי חמצן), בכל ששת היחידות שנבדקו.

כשהשתמשו במחלקות במאדה מי חמצן לחיטוי החדרים, ירד הסיכון להדבקה של המטופלים ב- MRDO כלשהו ב-64% (שיעור היארעות של 0.36), , כמו גם סיכון נמוך ב-80% שידבקו ב- vancomycin-resistant enterococci (שיעור היארעות 0.20). החוקרים לא זיהו ירידה בסיכון להדבק במזהמים מסוג methicillin-resistantStaphylococcus aureus, multidrug- resistant gram-negative rods,   או Clostridium difficile.

מטופלים המאושפזים בחדר בו שהו קודם חולים עם זיהום ב- MDRO נמצאים בסיכון גבוה יותר להדבק בזיהומים כאלה, כותבים החוקרים, אך הם גילו שבעקבות חיטוי החדר באמצעות אדי מי חמצן ירד הסיכוי של המטופלים ששוהים בו לסבול מזיהומים גם אם לא היה ידוע שהחולה הקודם בחדר סבל מזיהום (כלומר, גם אם הזיהום הגיע מידיהם של הצוות המטפל או מזיהום רדום או לא ידוע של המטופלים הקודמים בחדר). עם זאת, כדי לערוך חיטוי כזה יש לפנות את האיזור לזמן החיטוי, לאטום את פתחי האורור והדלתות. במקרה של צורך דחוף במיטה יהיה מסובך ליישם את אופציות החיטוי הזו, על אף יעילותה.

לכתבה במדסקייפ

לתקציר המחקר

Clin Infect Dis. 2013;56:27-35

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה