לקראת פרסום ההנחיות החדשות לטיפול ביתר לחץ דם בכנס השנתי של ”החברה הישראלית ליתר לחץ דם”

‘הרוצח השקט’ אצל אחד מכל שבעה: כמיליון ישראלים סובלים מיתר לחץ דם אשר רק מחציתם מאובחנים ומטופלים

בכנס השנתי של “החברה הישראלית ליתר לחץ דם” יוצגו לראשונה ההנחיות הישראליות לטיפול ביתר לחץ דם, זאת לאחר שחלף עשור בו לא פורסמו הנחיות חדשות. כמו כן, בכנס ישתתפו רופאים ישראלים לצד רופאים מהרשות הפלשתינאית.

הכנס שיתקיים בחודש הבא, ב- 4 בדצמבר, בכפר המכבייה, הוא למעשה הראשון בהנהלתה החדשה של החברה הישראלית ליתר לחץ דם בראשותו של פרופ’ יהונתן שרעבי. החברה בהנהלתה זו שמה לה למטרה לפרוץ את הפעילות המסורתית שהתמקדה בחוגים המקצועיים ולהשפיע ברמה הלאומית על טיוב הטיפול בלחץ דם. כמיליון ישראלים סובלים מ’הרוצח השקט’ ויתר לחץ דם הוא הגורם מספר אחד לשבץ מוחי, מחלות לב ומחלות כליה.

פרופ’ יהונתן שרעבי יו”ר החברה: “הוכח כבר בעולם שעבודה על פי פרוטוקולים שהם פשוטים ליישום מביאה לתוצאות. ההנחיות שיוצגו בכנס מציעות תבנית ברורה ושיטתית לניהול החולים החל משלב האבחנה ועד השלבים המתקדמים בהם נדרשים אמצעי טיפול חדשנים”.

מה חדש בהנחיות אלו:

המלצה חד משמעית שאבחון יתר לחץ דם בגיל מתחת ל 40 יהיה על סמך תוצאות ניתור לחץ דם ב-24 שעות

ערכי המטרה אינם דיפרנציאלים כמו בעבר 140/90 הוא הערך אליו יש לשאוף אצל רובם המוחלט של המטופלים

ההמלצה להיעזר בבדיקות עזר מתקדמות צומצמה למצבים מיוחדים לאור העדר המשמעות המעשית של הממצאים

הדרכת מטופל – ההנחיות מתאימות את עצמן לעידן נגישות המידע וממליצות לדון עם המטופלים על מגוון היבטים של המחלה, תוצאותיה והטיפולים האפשריים

ההמלצות מאמצות את העקרונות של רפואה מותאמת אישית


ההמלצות מגדירות את המקום של דנרבציה של עורקי הכליה לטיפול ביתר לחץ דם עמיד וקובעות שההחלטה באשר לצורך בפעולה זו תתקבל על ידי מומחים ליתר לחץ דם.

מציין פרופ’ שרעבי: “גיבוש הנחיות זהו רק הצעד הראשון. הטמעתם בקרב הרופאים המטפלים וזאת במקביל להגברת מודעות הציבור למדוד לחץ דם ולדעת מהם המדדים התקינים- הם שלבים קריטיים למשימה הלאומית של מיגור הרוצח השקט

מלבד המומחים העולמיים בתחום שיגיעו לכנס, וזאת כשלעצמו תעודת כבוד לקהילייה הרפואית הישראלית, יכבדו בנוכחותם גם רופאים מהרשות הפלשתינאית שזאת עיקר גאוותו של ד”ר עדי לייבה יושב ראש הכנס: “אנחנו מאמינים שהרפואה שמושתתת על המשותף בין בני האדם יכולה וצריכה להיות לגשר בין אנשים”.

אירוע מכונן זה בהחלט מעורר תקווה לדיאלוג בין אנשי המקצוע בארץ וברשות הפלשתינאית כך שכנס זה יהווה במה לא רק לחדשנות מקצועית אלא גם לבשורה לציבור הרחב ולשיתוף פעולה אזורי.

לפרטים נוספים: פרופ’ יהונתן שרעבי (לחצו כאן)

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה