טיפול ב-Evolocumab מפחית רמות LDL בחולים שאינם סובלים סטטינים (מתוך הודעת חברת Amgen)

טיפול בחולים שאינם סובלים תרופות ממשפחת הסטטינים ב- Evolocumab הביא לירידה משמעותית בריכוז LDL, כך עולה מתוצאות מחקר GAUSS-2.

Evolocumab הינו נוגדן הומאני חד-שבטי כנגד PCKS9 (Proprotein Convertase Subtilsin-Kexin type 9). החברה טוענת כי המחקר ענה על שני תוצאי הסיום העיקריים שלו, כולל שיעור הירידה בערכי LDL מתחילת המחקר לאחר 12 שבועות ושיעור הירידה הממוצע מתחילת המחקר בערכי LDL לאחר 10 שבועות ולאחר 12 שבועות.

מדגם המחקר כלל 307 חולים שלא יכלו או לא סבלו את הטיפול בלפחות שתי תרופות שונות ממשפחת סטטינים בשל תופעות לוואי המערבות את השרירים. החולים חולקו באקראי לאחת מארבע קבוצות טיפול: זריקות תת-עוריות של Evolocumab במינון 140 מ”ג, פעם בשבועיים עם פלסבו פומי; זריקות תת-עוריות של Evolocumab במינון 420 מ”ג, פעם בחודש, עם פלסבו פומי; זריקות תת-עוריות של פלסבו עם טיפול פומי ב-Ezetimibe פעם בשבועיים (10 מ”ג ליום); או זריקות תת-עוריות של פלסבו פעם בחודש עם טיפול פומי ב- Evolocumab (10 מ”ג ליום).

שיעור הירידה הממוצע עם Evolocumab היה מובהק סטטיסטית עם שני המינונים, בהשוואה לשילוב פלסבו ו-Ezetimibe.

באשר לתופעות לוואי, 7.8% מהחולים בקבוצת Evolocumab דיווחו על כאבי ראש, וכך גם 8.8% מהמטופלים ב-Ezetimibe. כאבי שרירים תוארו ב-7.8% מהמטופלים ב- Evolocumab וב-17.6% מהמטופלים ב-Ezetimibe. מעט למעלה מ-6% מהחולים שטופלו ב- Evolocumab דיווחו על כאבים בגפיים או התכווצויות שרירים.

חברת התרופות דיווחה לאחרונה על תוצאות Evolocumab במחקרי MENDEL-2 ו-DESCSRTES. במחקר MENDEL-2, בחולים עם ערכי LDL בטווח 100-189 מ”ג לד”ל ולא קיבלו טיפול תרופתי. במחקר DESCARTES, חולים עם היפרליפידמיה טופלו ב- Evolocumab בנוסף לטיפול קודם להפחתת שומנים בדם, כולל Ezetimibe ומינון גבוה של Atorvastatin.

מתוך הודעת חברת Amgen

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה