רמות לחץ דם בגיל הביניים קשורות לעלייה במאסת חדר לב שמאלי בגיל מאוחר יותר (EHJ)

ע”פ מחקר חדש מה-EHJ רמות גבוהות של לחץ דם בגיל הביניים, ועלייה מהירה של לחץ דם סיסטולי בעשור החמישי, קשורים לעלייה במסה של חדר שמאל של הלב (LVMI) בגיל מאוחר יותר ללא תלות ברמת לחץ הדם הנוכחית.

המחברים מציינים ברקע שהיסטוריה של לחץ דם עשוייה לתרום להתפתחות מחלה קרדיווסקולרית (CVD), ללא קשר לרמת לחץ הדם הנוכחית. כמו כן, לחץ דם קשור גם עם LVMI אשר באופן בלתי תלוי מהווה גורם חיזוי ל-CVD .

החוקרים ביקשו לחקור את הקשר בין רמות לחץ דם בגיל הביניים (בין גיל 36-64) ו-LVMI בגילאים 60-64 .

במחקר השתתפו 1653 מטופלים שנכללו במדגם הלידה מ-1946 הבריטי ואשר עברו בדיקות לחץ דם ואקוקרדיוגרפיה בגילאים 60-64 . רמות לחץ דם נמדדו לפני כן בגילאים 36, 43, ו-53 . החוקרים חקרו את הקשר בין לחץ הדם בכל גיל והשינוי בלחץ הדם הסיסטולי בין הגילאים 36-43, 43-53 ו-  54-60/64 על ה-LVMI בגיל 60-64. 

נמצא שלחץ הדם מגיל  36  היה קשור ל-LVMI . הקשר עם לחץ דם סיסטולי בגיל 53 היה בלתי תלוי בלחץ הדם הסיסטולי בגיל 60-64 וגורמי סיכון אחרים. מקדם ביטא בגיל 53 ל-LVMI היה 0.19 ג’/מ”ר באופן מובהק סטטיסטי.

עלייה מהירה יותר של רמות לחץ דם סיסטולי מגיל 43 ל-53 ומגיל 53 ל-60/64 הייתה קשורה עם עלייה ב-LVMI . יחסים דומים נמצאו גם עבור לחץ דם דיאסטולי, קצב לב ולחץ דם ממוצע. שיעור העלייה של לחץ דם סיסטולי בין גיל 43-52 היה קשור עם השינוי הגדול ביותר ב-LVMI (מקדם ביטא בגיל 43-53 היה 3.12 ג’/מ”ר ומובהק סטטיסטי).

החוקרים מציינים כי אנשים  המקבלים טיפול נגד יתר לחץ דם (מגיל 43 ומעלה) היו עם LVMI גדול יותר גם לאחר התאמות לרמות לחץ דם נוכחיות (הביטא בגיל 43 היה 12.36 ג’/מ”ר ומובהק סטטיסטי) .

החוקרים מסכמים כי רמות לחץ דם גבוהות יותר ועליה מהירה יותר של לחץ דם סיסטולי בעשור החמישי קשורים עם LVMI גדול יותר, ללא תלות ברמות לחץ הדם הנוכחיות. הם מוסיפים כי לאנשים המטופלים נגד לחץ דם יש גם LVMI גדול יותר בהשוואה לאנשים שאינם מקבלים טיפול, גם לאחר לקיחה בחשבון את רמות לחץ הדם הגבוהות יותר שלהם.

לדעת החוקרים המימצאים מדגישים את החשיבות של רמות לחץ הדם בגיל הביניים כגורם סיכון ל-CVD עתידי.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה